بازجویی از همسر و دختر ابوبکر بغدادی در عراق

شبکه «الفرات نیوز» از استرداد هسمر و دختر «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به بغداد و بازجویی از آنها توسط مقام‌های عراقی خبر داد.

بازجویی از همسر و دختر ابوبکر بغدادی در عراق

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه الفرات نیوز به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد که همسر و دختر «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده گروه تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) که در یکی از کشورهای همسایه دستگیر شده اند به عراق بازگردانده شدند.

این منبع با اشاره به اینکه سازمان اطلاعات ملی عراق توانسته است هویت و محل اختفای آنها را کشف کند، اعلام کرد که همسر و دختر البغدادی ملیت های غیر عراقی دارند و پس از تحقیقات طولانی از آنها، به ارتباط خود با البغدادی اعتراف کردند.

وی افزود: آنها در تحقیقات اولیه ارتباط خود با البغدادی را تکذیب کردند و برای اثبات این موضوع آزمایش «DNA» از آنها بعمل آمد و نتایج آزمایش نشان داد که اطلاعات سرویس اطلاعات ملی عراق درباره آنها دقیق بوده است.

در این پیوند، شورای قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت نظارت مستقیم قاضی ذی‌صلاح در دادگاه تحقیقات اول منطقه الکرخ، خانواده البغدادی، دستگیر و اظهارات آنها ثبت و ضبط شد.

شورای قضایی عراق با اشاره به اینکه تحقیقات از آنها برای کشف مهم‌ترین اسرار داعش همچنان ادامه دارد، افزود: این کار به عنوان بخشی از طرح آنها برای بازگرداندن متهمان پرونده‌های تروریستی است که به خارج از عراق گریخته‌اند.

در این بیانیه به تعداد اعضای دستیگر شده خانواده البغدادی، هویت آنها و همچنین اینکه از کدام کشور به عراق استرداد شده‌اند اشاره ای نشده است.

در همین حال یک منبع قضایی به شبکه الجزیره قطر گفت: سرویس اطلاعات ملی عراق با همکاری مقام های ترکیه، همسر ابوبکر البغدادی و فرزندانش را به عراق بازگردانده است.

این منبع قضایی که به نام آن اشاره ای نشده است، ادعا کرد که همسر البغدادی در ترکیه دستگیر شده‌ است.

ابوبکر البغدادی اکتبر ۲۰۱۹ در پی عملیات ویژه نیروهای آمریکایی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به هلاکت رسید.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.