بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی در میراث شبکه چهار

۰۷اردیبهشت،

پخش برنامه «میراث» با هدف تبیین انقلاب اسلامی و ابعاد اندیشه ای و شخصیتی امام خمینی (ره) از شنبه ۷ اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ فرشاد منجزی تهیه کننده برنامه گفت:«میراث» در قالب گفت و گوهایی با حضور استادان حوزه و دانشگاه ، ریشه ها و زمینه ها، نقاط عطف انقلاب اسلامی، دستاوردها و پیامدها را بررسی میکند.

منجزی که در کارنامه ۲۰ ساله خود تولید آثاری چون یادگارزخم ، عصرگفت وگو،سینمای دینی، فصل عاشقی واز همه ماندگارتر عصرایمان را دارد دربارهٔ زمان آغاز تولید این برنامه گفت: کار برنامه میراث ازاوایل تابستان سال قبل با  پیشنهاد معاونت محترم سیما وباتشکیل اتاق فکر آغاز شد.تشکیل این اتاق که باحضور صاحب نظران واندیشمندان در حوزه های مختلف فرهنگی ، سیاسی، تاریخی واجتماعی شکل گرفت ، نقطه آغازی برای تبیین وتشریح  افکار حضرت امام خمینی  دربرنامه و آغاز مراحل پیش ازتولید  بود.بعد از  تشکیل اتاق فکر و طراحی موضوعات و بخش های آن، تولید برنامه در دی ماه سال قبل آغاز شد.

دکور برنامه بر مبنای حیاط منزل امام در جماران طراحی وابعاد واقعی آن حیاط در این دکور پیاده سازی شده است که میزگردهای برنامه در چنین فضایی اجرا می شود.

«پیام  امام به مناسبت  قطع نامه ۵۹۸ »عنوان اولین قسمت از این برنامه تلویزیونی است.در این برنامه دکتر علیرضا کوشکی استاد دانشگاه و وحید جلیلی پژوهشگر و مدیر مسئول مجله راه به عنوان میهمان در برنامه حضور خواهند داشت. و در هفته های آتی موضوعاتی همچون جریان روشنفکری، امام و اقتصاد،اشرافی گری و ساده زیستی، ریزش ها و رویش ها و عوام و خواص با حضور کارشناسان مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

برنامه میراث شنبه هر هفته ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.این برنامه در ۲۶ قسمت ۶۰ دقیقه ای در گروه مستند شبکه چهار سیما با همکاری کتابخانه ملی،دفتر اسناد انقلاب اسلامی،پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تولید شده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.