بازدید رئیس سازمان سینمایی از شهرک سینمایی روسیه

۳۱فروردین۱۳،

در سومین روز هفته فیلم ایران در مسکو رئیس سازمان سینمایی ایران و هیأت همراه از مُس فیلم شهرک سینمایی روسیه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی در این بازدید که سه ساعت به طول به انجامید،جواد شمقدری از استودیو و پلاتوها و بخش های مختلف تدوین ،صداگذاری ،جلوه های ویژه کامپیوتری دیدن به عمل آورد.
شهرک سینمایی روسیه در مرکز شهر مسکو واقع شده است.
در ادامه بازدید از این شهرک سینمایی ، نحوه استقرار سیستم دیجیتال در فرآیند تولید و نمایش و به کارگیری ابزارهای اسکنر و پرینتر و پروژکتورهای نمایش دیجیتال و سرور مرکزی که همه فعالیت های دیجیتالی فیلمسازی را پشتیبانی می کند مورد توجه قرار گرفت و از موزه ابزار آلات و تجهیزات راک سوار فیلم های تاریخی نیز بازدید به عمل آمد.
این گزارش می افزاید: در ادامه بازدید ، دیداری نیز با رئیس مُس فیلم آقای کاوِن شاه نظر اوف که خود از کارگردانان و فیلمسازان مشهور روسی است شکل گرفت. در این دیدار آقای شاه نظراوف ضمن تجلیل از سینمای ایران و ابراز خوشحالی از دو سفری که به ایران داشته و در جشنواره بین المللی فیلم فجر شرکت کرده است ، خواستار گسترش همکاری های سینمایی شد و ابراز کرد همه ظرفیت مُس فیلم آماده  ارائه خدمات به  فیلمسازان ایرانی است تا بتوانیم با کمک دو کشور به تولید و سرمایه گذاری مشترک در حوزه فیلم سینمایی اقدام نماییم.
همچنین مقرر شد یک نسخه از فیلم های قدیمی سینمای روسیه به فیلمخانه ملی ایران اهدا شود.
در پایان این بازدید در خصوص ترمیم فیلم های فیلمخانه ملی ایران نیز مذاکراتی شکل گرفت و مقرر گردید تا با همکاری مُس فیلم ، آن تعداد فیلم های آرشیوی و ارزشمند فیلمخانه ملی ایران که نیاز به ترمیم دارد با مشارکت مُس نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.
همچنین در دیدار مسئول بین الملل مُس فیلم  با رئیس سازمان سینمایی توافقاتی در خصوص برگزاری هفته فیلم مستند ایران در مسکو در فصل پاییز شکل گرفت./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.