بازدید وزیر ارشاد از کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در این بازدید که دیروز جمعه دهم شهریورماه به همراه سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی، امام جمعه شهرستان ری صورت گرفت، از تمام بخش‌های کتابخانه شامل، قرائتخانه، گنچینه مخزن کتاب، بخش نسخ خطی و … دیدن کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از این کتابخانه، بر تقویت کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود: اعتبار قابل توجهی برای تجهیز منابع مکتوب کتابخانه‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده تا مشتاقان فرهنگ مطالعه راحت‌تر و سریع‌تر به کتب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی حمایت از تولید و نشر کتاب‌های فاخر و ارزشمند را از جمله اهداف این وزارتخانه بر شمرد و یادآور شد: خریداری تازه‌های نشر به منظور غنی‌سازی منابع مکتوب کتابخانه‌ها و دسترسی مردم به این کتاب‌ها همچنان در دست اقدام است.

حسینی، همچنین طی یادداشتی در دفتر یادبود این کتابخانه، از دست‌اندرکاران و مسئولان کتابخانه به ویژه آیت‌الهی محمدی ری شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) تشکر کرد.

کتابخانه آستان با توجه به قدمت و سابقه دیرینه و اهداء کتاب توسط علما، اساتید دانشگاه و مردم، مجموعه عظیمی از کتب و منابع مرجع در تمام زمینه‌های دانش بشری، جمع آوری کرده است.

بیش از ۱۰۳ هزار عنوان کتاب و نشریه، مشتمل بر ۱۰۶۶ جلد کتب خطی (عربی، فارسی، ترکی)، ۳۰۰۰ جلد کتاب چاپ سنگی و سربی (عربی، فارسی، ترکی)، ۸۵۰۰۰ جلد کتاب چاپی جدید (فارسی، عربی)، ۳۰۰۰ جلد کتاب لاتین و ۱۱ هزار جلد نشریات ادواری (قدیم و جدید) در کتابخانه مرکزی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) موجود است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.