بازرگانی عراقی خواستار خدمات آموزش گمرکی و ترانزیتی ایران شدند

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۴
اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق به منظور بحث و تبادل‌نظر در دیدار با رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران خواستار ارائه خدمات آموزش گمرکی و ترانزیتی شدند.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، عباس معمارنژاد در این دیدار در باره مقررات و بخشنامه‌های گمرک ایران برای ترانزیت انواع کالا توضیح داد و گفت: هم‌اکنون ۸۶ درصد از کالاهای ترانزیتی از طریق جاده جابجا می‌شود و سهم حمل و نقل ریلی ۱۴ درصد از ترانزیت کشور است و اگر کالایی با ریل جابجا شود بسیاری از مشکلات بخش ترانزیت را نخواهیم داشت.
وی افزود: گمرک ایران آمادگی دارد به منظور تسریع در امور ترانزیت، آموزش‌های لازم را به فعالان حوزه حمل و نقل و ترانزیت و پرسنل گمرک عراق ارائه کند.
معمارنژاد ادامه داد: در صورتی که عراقی‌ها عضو کنوانسیون‌های ترانزیتی شوند ما می‌توانیم آموزش‌های مرتبط را راحت‌تر در اختیار آنها قرار دهیم.
رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک محدودیت هایی را برای ترانزیت برخی کالاها قرار داده است ، اظهار داشت: برخی کالاها در ردیف کالاهای هدف قاچاق
است که در مجموع ۱۰ درصد از کل حجم کار هم نیست.
اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق هم بر توسعه روزافزون مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کردند و ضمن ابراز خرسندی از این موضوع، خواستار ارائه تسهیلات بیشتر به ترانزیت مواد نفتی و همچنین انتقال این مواد از طریق خطوط لوله شدند.
همچنین اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق بحث آموزش به کارکنان گمرک عراق درخصوص کنوانسیون‌ها و بخشنامه‌ها را لازم و ضروری توصیف کردند و تأکید کردند: اگر کارکنان گمرک عراق در گمرک ایران آموزش ببینند به یک زبان مشترک خواهیم رسید.
در ادامه اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق از اقدامات صورت گرفته جهت بهبود وضع معیشتی و رفاهی کارکنان گمرک ایران و اماکن گمرکی در مرزهای مشترک با عراق استقبال و بر افزایش اینگونه اقدامات تأکید کردند.
علی مددی جهرمی معاون حقوقی گمرک ایران هم با اشاره به اینکه ترانزیت یک رویه گمرکی است، اظهار داشت: در هر رویه گمرکی سازمان‌های مختلف سهیم هستند و باید برای روان‌سازی امور و سالم‌سازی همگی مشارکت کنیم.

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.