بازسازی بوی زمین در ۱میلیون سال قبل

۱۱اردیبهشت،

محققان با بازسازی بوی زمین در ۱٫۹ میلیون سال پیش، دریافتند سیاره باستان ما بوی تخم مرغ گندیده می داده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، فسیل های کوچک و میکرونی متعلق به ۱٫۹ میلیون سال پیش که از سنگ های دریاچه سوپریور کانادا به دست آمده اولین نشانه از ارگانیسم هایی است که یکدیگر را می خوردند. با این یافته می توان تصور کرد زمین باستان ما چه بوی می داده است.

این فسیل ها، میکروب های باستان را می گرفتند و با خوردن نوعی ارگانیسم باکتری مانند موسوم به گانفلینشا دلی از عزا در می آوردند و پوسته سوراخ شده آن را دور می انداختند.

گروهی از دانشمندان از دانشگاه وسترن استرالیا، برگن نروژ و دانشگاه آکسفورد انگلیس به شواهد فسیلی از این شیوه تغذیه مواد آلی موسوم به هتروتروفی دست یافته اند.

آنها همچنین نشان دادند که میکروب های باستان ظاهرا ترجیح می دادند از گانفلینشا را به دیگر باکتری ها ترجیح داده و آن را یک هله هوله خوشمزه می دانسته اند.

مارتین براسیر از دانشکده علوم زمین دانشگاه آکسفورد گفت: آنچه که ما آن را هتروتروفی می خوانیم همان چیزی است که پس از شام در بدن خودمان انجام می گردد یعنی باکتری های روده ای مواد آلی را تجزیه می کنند.

وی افزود: در حالی که شواهد شیمیایی حاکی از آن است که این حالت از تغذیه به سه هزار و ۵۰۰ میلیون سال پیش باز می گردد اما با این مطالعه برای اولین بار نشان دادیم که در این شیوه تغذیه چگونه روی می داده و چه موجودی چه موجود دیگری را می خورده است.

وی ادامه داد: در حقیقت تمامی ما، باکتری های مدرنی را که به این شیوه تغذیه می کنند تجربه کرده ایم که نمونه اصلی آن زمانی است که بوی تخم مرغ گندیده سولفید هیدروژن از یک فاضلاب مسدود خارج می زند. از این رو می توانیم بگوییم حیات بر روی زمین در ۱٫۹ میلیون سال پیش بویی شبیه بوی تخم مرغ گندیده می داده است.

این گروه از پژوهشگران با استفاده از روش های تازه فسیل های میکروسکوپی که بین سه تا ۱۵ میکرون قطر داشتند را یافتند. این فسیل که یک ساختار لوله ای دارد تصور می گردد پوسته خارجی گانفلینشا است. این پوسته بیش از دیگر انواع این موجودات سوراخ شده و تصور می گردد گانفلینشا توسط دیگر باکتری ها خورده می شده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.