بازنشستگان در انتظار تحقق وعده حداقل حقوق ۷۰۰ هزار تومانی

بازنشستگان در انتظار تحقق وعده حداقل حقوق ۷۰۰ هزار تومانی

جام جم آنلاین: رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با بیان این‌که ۸۰ درصد از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند، تاکید کرد: ضروری است با تامین بار مالی وعده رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حداقل‌ حقوق‌ها به ۷۰۰ هزار تومان اجرایی شود، چرا که این اظهارات توقع ایجاد کرده است.

علی اکبر خبازها در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم ادامه داشتن حمایت‌های رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: فقط پنج تا شش درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی سقف مستمری را دریافت می‌کنند.

خبازها توضیح داد: قانون همسان‌سازی حقوق‌ها در بند ۳۹ قانون بودجه سال ۸۸ به تصویب رسیده و براساس آن مجلس ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پیش‌بینی کرده است، اما در آن زمان با اجرای ناقص این قانون فقط ۹۳۷ میلیارد تومان آن اختصاص یافت و بنابراین همسان‌سازی به طور درست انجام نشد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به قطعی شدن قرارداد بیمه تکمیلی با بیمه دی از افزایش حق بیمه ۶۷۰۰ تومانی بیمه شدگان به ۱۰۵۰ تومان خبر داد.

خبازها در ادامه تاکید کرد: بازنشستگان از اول آبان به مدت دو ماه فرصت دارند برای اعلام انصراف یا اضافه کردن فردی به افراد تحت پوشش خود در راستای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی اقدام کنند.

تمهیدات جدید برای پرداخت مطالبات بازنشستگان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای تمهیدات لازم برای پرداخت بخشی از مطالبات ۷۷۰ هزار بازنشسته کشوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، براساس مصوبه هیأت وزیران بابت مطالبات بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از مهر ۸۶ تا مهر ۸۷ مبلغ ۱۸۳۰ میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص یافت که تاکنون از محل فروش این سهام طی دو قسط جمعا ۴۲۰ هزار تومان به ۸۳۰ هزار بازنشسته پرداخت شده است.

هم‌اکنون پس از تسویه کامل حدود ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان، نزدیک به ۷۷۲ هزار بازنشسته همچنان در نوبت دریافت باقیمانده مطالبات خود هستند که بیشترین گروه این افراد مربوط به فرهنگیان بازنشسته وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

در این راستا، رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی با اشاره آخرین اقدامات برای پرداخت باقیمانده مطالبات بازنشستگان گفت: این سازمان از صندوق بازنشستگی کشوری وکالت دارد تا بخشی از سهام شرکت‌های تعیین شده را به صورت نقدی و بخش دیگر را به صورت اقساط به فروش برساند که تاکنون ۷۳۲ میلیارد تومان از سهام مذکور فروخته شده و از این مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان بابت سال ۹۰ و شش ماهه سال ۹۱ به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز شده است.

محمدرحیم احمدوند افزود: البته در این میان ۶۷ درصد سهام نیروگاه تبریز نیز به صندوق واگذار شده و قرار است بخشی از سهام شرکت هواپیمایی هما نیز به این صندوق داده شود تا از محل سود آن بتوان بخشی از مطالبات بازنشستگان را پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تمامی سهام شرکت‌هایی را که هیات وزیران برای صندوق بازنشستگی کشوری تصویب کرده، بفروشیم تا هر چه سریع‌تر باقیمانده مطالبات بازنشستگان تسویه شود، اما با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور لازم است بازنشستگان کمی صبرپیشه کنند تا ما بتوانیم این سهام را به پول نقد تبدیل کنیم.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تلاش این سازمان در شش ماهه دوم سال آن است که تا پایان سال جاری مجموعا ۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات را به صورت نقد و اقساط تسویه کند و وجوه آن را به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.