بازنشستگی ۲۵ هزار فرهنگی در سال جاری

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی ۲۵ هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: آموزش و پرورش امسال استخدام نیرو جایگزین بازنشسته ها ندارد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،حمیدرضا حاجی‌بابایی در خصوص آمار فرهنگیانی که در سال جاری بازنشسته خواهند شد، اظهار داشت: امسال در قانون بودجه، بحث بازنشستگی پیش از موعد پیش‌بینی شده است که نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس این بازنشستگی، «خانم‌ها با ۲۰ سال سابقه و بالاتر» و «آقایان با ۲۵ سال سابقه و بالاتر» می‌توانند بازنشسته شوند، افزود: در گذشته برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان باید در ابتدا ۱۵ میلیون تومان به ازای هر فرهنگی به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌کردیم که این موضوع برداشته شد؛ ضمن اینکه در قانون بازنشستگی پیش از موعد که در گذشته اجرا می‌شد، نیروهای کارآمد تحریک می‌شدند تا از آموزش و پرورش بروند.

حاجی بابایی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش دارای پرونده بیماری صعب‌العلاج هستند، گفت: در تلاش هستیم تعداد ۱۰ هزار سهمیه در کشور برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در نظر بگیریم و با مسئولیت مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش منطقه، فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاج که نمی‌توانند به فعالیت بپردازند شناسایی شده و بازنشسته شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.