بازنگری در قوانین واردات راهکار دور زدن تحریم هاست

شناور بودن نرخ ارز و مراحل دشوار ثبت سفارش از اساسی ترین مشکلات پیش پای واردکنندگان است که بهتر است برای مقابله با تحریم تمهیداتی در راستای تسهیل قوانین واردات اندیشیده شود.

رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: واردکنندگان کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که از مهمترین آنها می توان به قوانین دست و پا گیر گمرک برای واردات کالا اشاره کرد که شامل مرحله ثبت سفارش تا گرفتن مجوز برای ورود کالا است.
احمدی با مثبت دنست اولویت بندی و اختصاص ارز توسط دولت به کالاهای اساسی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی این است که بانک های اروپایی حاضر نیستند اجازه دهند مشتریانشان پول واریز شده از ایران را دریافت کنند و این بزرگترین مسئله برای واردکنندگان است.
وی ادامه داد: علاوه بر قوانین گمرکی، یکی دیگر از مشکلات پیش روی واردکنندگان نبودن سیستم بانکی برای مبادله ارز از داخل کشور به کشورهای مبدأ واردکنندگان است تا ارز مورد نیاز از داخل کشور به حساب واردکننده واریز شود و وی در کشور مبدأ دریافت و اقدام به واردات کالا کند.
احمدی تصریح کرد: شناور بودن نرخ ارز و مراحل دشوار ثبت سفارش مهمترین مشکلات پیش روی واردکنندگان است که نیاز به بازنگری جدی از سوی مسئولان برای دور زدن و کاهش فشارهای مربوط به تحریم دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.