بازهم کاسبی با فروش شماره تلفن و کدپستی مردم/فروشنده: مجوز مخابرات را داریم/مخابرات: بدون نام هستند و مشکل دیگری دراین‌باره ایجاد نخواهد شد

بازهم کاسبی با فروش شماره تلفن و کدپستی مردم/فروشنده: مجوز مخابرات را داریم/مخابرات: بدون نام هستند و مشکل دیگری دراین‌باره ایجاد نخواهد شد

در سال‌های اخیر با افزایش پیامک‌های انبوه تبلیغاتی برای مشترکین میزان نارضایتی مشترکان هم افزایش یافته و پس از رسانه‌یی شدن این موضوع که پیامک‌های تبلیغات باید در صورت رضایت مشترکان ارسال شود، مباحث مختلفی مطرح شد و به دنبال پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار شد تا اپراتورهای تلفن راهکاری را برای این موضوع ارایه کنند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش پیامکی از سوی اپراتورها به برخی مشترکان ارسال و اعلام شد که درصورت تمایل برای دریافت و دریافت نکردن پیامک‌های این‌چنینی با ارسال شماره‌ای مشخص شده به اپراتور تمایل خود را اعلام کنند. اما ابهام درباره این موضوع و اینکه همچنان پیامک‌هایی برای برخی مشترکان ارسال می‌شود، ادامه داردحتی این موضوع به ای‌میل کاربران هم راه یافته و اخیرا برخی کاربران، ای‌میلی با عنوان «بانک تلفن همراه بر اساس کد پستی» در شهرهای اصفهان، گیلان،مشهد،شیراز تهران ، کرج و شهریار دریافت کرده‌اند.

در این ای‌میل نام شهر، تعداد شماره‌های موجود در دست شرکت، زمان به روزرسانی شماره‌ها، قیمت و نوع فایل‌ها نمایش داده شده است که بیشتر برای افرادی که قصد اطلاع‌رسانی از طریق پیامک تبلیغاتی را دارند، سودمند است.

ای‌میل نام برده قیمت فروش عمده شماره‌های اصفهان، گیلان و شیراز را مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت فروش عمده شیراز و اصفهان را یک میلیون تومان اعلام کرده و در آن تاکید شده است که بانک تلفن همراه سراسر کشور به تفکیک استان یا شهر به صورت دائمی و یا اعتباری به تعداد ۳۹ میلیون شماره فقط ۷۰۰هزار تومان و قیمت هر استان صد و پنجاه هزار تومان بوده که برای ارائه آماده هستند.

در ای‌میل مذکور آمده است که “منتظر بانک شماره‌های قزوین، تبریز و ارومیه باشید و کسانی که بانک سایر شهرها را براساس کدپستی دارند با بانک‌های اعلام شده تعویض می کنیم”.

این شماره‌ها بدون نام هستند و فردی که شماره‌اش به عنوان متصدی این بانک تلفن همراه و کد پستی در ای‌میل درج شده بود به خبرنگار ایسنا اظهار کرد که مجوز این کار را از مخابرات دریافت کرده است.

او افزود: ارسال این پیامک‌ها تنها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ است و شماره‌هایی که شرکت‌ها می‌خواهند، بر اساس مشاغل و تفکیک شغل به معلمان، مدیران و … در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح ارسال پیامک از طریق کد پستی هم گفت: در برخی شهرها کد پستی به همراه شماره تلفن افراد برای شناسایی منطقه خاصی ارسال پیامک انجام می‌شود که ارسال کننده می‌داند برای کدام شهر خاص پیامک فرستاده است، اما ارسال پیامک‌ها مربوط به شهر خاصی نیست.

اما معاون فنی شرکت پست از غیرقانونی بودن این فعالیت صحبت کرد؛ نصیری دراین‌باره به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شماره‌ تلفن‌های در دسترس نیز به روز نشده‌اند و شماره‌های موجود مربوط به زمان ثبت‌نام کد پستی بوده است و ما اطلاعی از خرید و فروش این شماره‌ها نداریم و مخابرات در این باره تصمیم‌گیرنده است.

درادامه پیگیری‌ها، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران هم درباره ارسال چنین پیامک‌هایی و مجوز آن‌ها از سوی مخابرات گفت: شماره‌های در دست این شرکت‌ها بدون نام است و این شرکت‌ها تنها مجوز ارسال پیامک به مشترکان را دارند و مشکل دیگری دراین‌باره ایجاد نخواهد شد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.