بازی‌های رایانه‌ای بیشتر پسر بچه‌ها را معتاد می‌کند

۱۴م دیماه ،

اگر بازی‌های رایانه‌ای مانع فعالیت‌های اجتماعی کودکان نشود و به اعتیاد نرسد مضر نخواهد بود ولی در صورت استفاده بیش از حد پسر بچه‌ها بیشتر به این بازی‌ها معتاد شده و در نهایت بسیاری از فعالیت‌های طبیعی زندگی آن‌ها مختل می‌شود.

دکتر مکری روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بازی‌های کامپیوتری برخودی خود تاثیرات سو ندارند و این بستگی به کاربر آن‌ها دارد در واقع اگر استفاده از این بازی‌ها بیش از اندازه نباشد، به اعتیاد نرسد و مانع فعالیت‌های اجتماعی کودکان نشود حتی می‌تواند برای آنها مفید بوده و سبب افزایش قدرت درک فضایی و سرعت واکنش و تصمیم گیری در آن‌ها شود.

وی تصریح کرد: اگر انجام بازی‌های کامپیوتری حدودا روزی نیم ساعت و ۳ ساعت در هفته باشد و مخل سایر کارهای کودک از جمله درس و مشق و فعالیت‌های بدنی نشود ضرری نداشته و همانطوریکه گفته شد می‌تواند مفیدهم باشد ولی متاسفانه امروزه بیشتر کودکان وقت بسیاری را برای بازی‌های کامپیوتری صرف کرده و به این بازی‌ها اعتیاد پیدا می‌کنند.

دکتر مکری با بیان اینکه کدام جنس از کودکان بیشتر دچار این اعتیاد می‌شوند گفت: پسر بچه‌ها بیشتر استعداد اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری را دارند و دختر بچه‌ها چون بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی می‌پردازند کمتر دچار این اعتیاد می‌شوند.

وی افزود: البته انجام این بازی‌های کامپیوتری در حد معقول که مانع انجام سایر فعالیت‌های آن‌ها نشود بیشتر برای دختر بچه‌ها پیشنهاد شده و به نفعشان خواهد بود زیرا دختر بچه‌ها سرعت واکنش قدرت مانور  کمتری از لحاظ اجتماعی در مقایسه با پسر بچه‌ها دارند و انجام این بازی‌ها قدرت و سرعت آن‌ها را افزایش می‌دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.