بازگشت اُپراهای ˝لیلی و مجنون˝، ˝حافظ˝ و ˝مولوی˝ به تالار فردوسی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

اجرای مجدد اُپراهای عروسکی ˝لیلی و مجنون˝، ˝حافظ˝ و ˝مولوی˝ به کارگردانی بهروز غریب‌پور از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه سال جاری به صورت تناوبی در تالار فردوسی بروی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی؛ اجرای اپرای “لیلی و مجنون” از روز ۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه آغازگر این رپرتوار خواهد بود. این اثر نمایشی که به زبان آذری می‌باشد توسط عزیر حاجی بیگـُف آهنگساز نامدار آذری نوشته شده و باز آفرینی موسیقی آن توسط امیر بهزاد و با صدای زینب خانلر اوا، عارف بابایف، رشید بهبوداوف و خوانندگان بنام آذربایجان می‌باشد.

اپرای حافظ نیز دومین اجرای گروه آران در این رپرتوار بشمار می‌رود که از روز ۲۸ اردیبهشت ماه تا روز ۱۲ خردادماه میزبان علاقمندان خواهد بود. آهنگسازی اپرای “حافظ” توسط بهزاد عبدی صورت گرفته است که افزون بر صدای محمد معتمدی و محمد ذاکر حسین در این اثر هاله سیفی زاده، سحر محمدی و ۱۷ خواننده برجسته ایرانی آنها را همراهی می‌کنند.

همچنین از روز ۱۸ خردادماه تا ۶ تیرماه، اپرای عروسکی “مولوی” بروی صحنه می رود و آهنگسازی این اپرای عروسکی توسط “بهزاد عبدی” و با صدای “محمد معتمدی” و “همایون شجریان ” و همراهی ۱۵ خواننده صورت گرفته است.

شایان ذکر است اجراهای عموم این اُپراها در سال گذشته مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که در چندین نوبت نیز تمدید گردید.

رپرتوار عروسکی اپراهای “لیلی و مجنون”، “حافظ” و “مولوی” به کارگردانی بهروز غریب‌پور توسط گروه آران از اردیبهشت تا تیرماه به صورت تناوبی در ساعت ۱۹/۳۰ در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.