بازگشت کارگردانی که با بیماری جنگید

 به گزارش خبرآنلاین، استادمحمد این روزها از خانه ماندن خسته شده و می‌خواهد دوباره به صحنه تئاتر برگردد.
 
او تصمیم دارد تمرین نمایش جدیدش را بعد از چند صباحی که از صحنه دور بود شروع کند، نمایشی که هنوز طرح کامل آن را ننوشته، اما امیدوار است با شروع تمرین‌ها در پروسه تمرین متن را کامل کنند، به همین خاطر دنبال بازیگرانی است که با او در این زمینه همکاری کنند. دستیار او مهسا دهقانی‌پور به دنبال بازیگرانی است که بتوانند در این نمایش به ایفای نقش بپردازند.
 

نمایشنامه جدید استادمحمد پنج اپیزود دارد که تمام اتفاقات آن در زندان رخ می‌دهد. داستان درباره آدم‌هاست که به طور ذاتی مجرم نیستند، بلکه بر حسب اتفاق و به اشتباه به زندان افتاده‌اند و نمی‌توانند خود را با این محیط تطبیق بدهند، این ویژگی مشترک همه آن‌هاست.

صادق موسوی مدیر تئاتر شهر انتخاب زمان و مکان اجرای این نمایش را به عهده خود او گذاشته و پیش از این هم به او گفته بود نمایشی را برای پاییر آماده کند، اما استادمحمد نمی‌تواند در این مدت کوتاه نمایش‌اش را آماده کند، ولی امیدوار است آن را زمستان به صحنه ببرد.

چندی پیش استادمحمد در جلسات نمایشنامه‌خوانی اکو بعد از مدت‌ها در میان اهالی تئاتر حاضر شد، در آن نشست او نمایشنامه  «سرای شکنج و رنج» را به تنهایی نقش‌خوانی کرد.

استادمحمد در این نشست گفت: «راستش را بخواهید، من در این روزها دیگر حوصله تعارف کردن ندارم و از ته دل می‌گویم، امشب عشقم نمایشنامه‌ خواندن نبود؛ عشقم دیدن بچه‌های تئاتر بود و خودخواهانه بگویم هر کدام از بچه‌ها که این روزها به دیدنم می‌آیند، تا یکی، دو روز حالم خوب است. پیش خودم گفتم وقتی جمعشان را ببینم، خیلی حالم خوب می‌شود.»

محمود استادمحمد سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد و با بازی در نمایش «شهر قصه » پا بر صحنه تئاتر گذاشت.

این هنرمند با نگارش و کارگردانی نمایشنامه‌هایی چون «آسید کاظم»،«شب بیست و یکم»،«سیرى محتوم» ، «چهل پله تا مرگ» «عکس خانوادگی » ،«تهرن»،«سپنج شکنج و رنج»،«دیوان تئاترال»، «کافه مک آدم » و… در طول ۴۰ سال گذشته پای ثابت هنرهای نمایشی کشور بوده است.

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.