باز مهندسی دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تسریع در بازنگری برنامه‌های درسی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

7-4.jpg

معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای ضمن محوری دانستن تحصیلات تکمیلی، خواستار باز مهندسی و ارتقای مداوم روش‌های پذیرش دانشجو در این دوره‌ها شدند.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، در بخش اول بیانیه‌ چهل و چهارمین همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به لحاظ نقش شایسته‌ای که در تولید علم و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور ایفا می‌کنند و موتور محرکه توسعه کشور محسوب می‌شوند، آمده است: اقتصاد مقاومتی اقتصادی دانش بنیان و دانش محور است که از این حیث نهادینه نمودن اقتصاد مقاومتی در شئون جامعه ایجاب می‌کند دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با استظهار به حمایت دولت خدمتگذار و مجلس نسبت به عملیاتی نمودن این موضوع حیاتی اهتمام جدی ورزند.

در بخش دیگری از این بیانیه شرکت نمایندگان در همایش معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تربیت نیروی انسانی بصیر و کار آمد مورد نیاز کشور با تاکید بر جنبه‌های معرفتی و مهارتی، تداوم طرح بازنگری در برنامه‌های درسی و هدایت استعدادها به سمت نیازهای واقعی بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور، متناسب با مقتضیات وقتی و مکانی و مبتنی بر آموزش به روز، کاربردی و کار آمد تاکید نمودند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه تدوین طرح آمایش آموزش عالی به عنوان نقشه راه توسعه هدفمند آموزش عالی گام بزرگی است که از طریق توسعه متوازن آموزش عالی، پرهیز از موازی کاری و اجرای برنامه‌های آموزشی نامتناسب با وقت و مکان به اجرا گذاشته شده است، معاونان آموزشی شرکت نماینده در این همایش ضمن قدرشناسی از این اقدام ارزنده و سرنوشت ساز، آمادگی خود را برای اجرای این طرح بزرگ ملی اعلام نمودند و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان مملکتی را در اجرای این طرح خواستار شدند.

در بخش دیگری از این بیانیه با توجه به نقش محوری تحصیلات تکمیلی در تولید علم و دستیابی به اهداف سند چشم انداز ، شرکت نمایندگان در همایش ضرورت باز مهندسی و ارتقاء مداوم روش ‌های پذیرش دانشجو را مورد تاکید قرار دادند.

در بخش پایانی این بیانیه شرکت نمایندگان در همایش ارتقاء همهی دانشگاه‌های مادر استانی تا حد ۱۰ دانشگاه برتر کشور را به عنوان شرط لازم برای تحقق عدالت آموزشی عنوان نمودند و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی را برای کمک به تحقق این خواسته مهم و اختصاص ردیف اعتباری ویژه به این منظور را خواستار شدند.

گفتنی است شرکت نمایندگان در این همایش براساس این بیانیه تسریع در بازنگری برنامه‌های درسی به خصوص در رشته‌های علوم انسانی را خواستار شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.