باز هم وعده کنترل قیمت ارز!

مشاور ارشد بخش بین الملل ارزی، از افزایش عرضه ارز ار مرکز مبادلات ارزی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: با فراهم شدن امکان فروش ارز به متقاضیان اولویت‌های ۲ به بعد، به زودی قیمت‌ها متعادل خواهند شد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: با فراهم شدن امکان فروش ارز به متقاضیان اولویت‌های ۲ به بعد، به زودی قیمت‌ها متعادل خواهند شد.صمد کریمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با انتقاد از دلالان و واسطه‌ها که با مبالغ کلان در تلاش هستند، در بازار ارز آشفتگی حاکم شود، اظهار داشت: با تأمین ارز کافی توسط بانک مرکزی به زودی آن‌ها مجبور به کاهش قیمت می‌شوند.

سخنگوی مرکز مبادله ارزی با بیان اینکه این مرکز در راستای کنترل نوسان‌های بازار ارز ایجاد شده است، تصریح کرد: با نهادینه شدن این بازار، در آینده شاهد تغییرات خوبی در بازار ارز، طلا، سرمایه و یا بازار تجارت خارجی خواهیم بود.

مشاور ارشد بخش بین الملل ارزی به اهداف بانک مرکزی در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: نظامی ارزی هم که برای کشور تعیین شده بود، نظام نرخ ارز شناور مدیریت‌شده است. از این رو، بانک مرکزی مطابق با وظایف قانونی خود، باید طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این راستا طراحی و اجرا کند.

به گفته وی، این حرکت جدید، دقیقاً در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی و خاص سیاست‌های پولی و ارزی کشور است که مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز، بر اساس آن ایجاد شده است.


Tabnak.IR | تابناک

بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.