باغ ملی رجینا

معماران: Lorenzo Noé Studio Di Architettura
مکان: Brienno، ایتالیا
کارفرما: شهر Brienno
سال اجرا: ۲۰۱۰
مساحت پروژه: ۲۳۰ مترمربع
عکس: Marco Introini

اختصاصی معماری نیوز:  Brienno همچنان ابعاد یک روستا در کنار دریاچه را دارد. علیرغم بسیاری از شهرک‌سازی‌ها، این منطقه تحت تأثیر رشد بی‌رویه جمعیت نبوده و توانسته هویت اصلی خود را حفظ نماید.

این سازه در شمال مرکز تاریخی، در سراشیبی کلیسا و قبرستان، جایی که دیوار سنگی با سه طاق شامل خاکریز شش متری بالاتر از سطح دریاچه بنا شده است. دیوار بازسازی نشده و فشارهای مضاعف را نمی‌تواند تحمل کند.

به منظور استفاده از سینه‌کش، این سازه بر روی دریاچه ساخته شد. بنا با پایه‌هایی به ستون‌ها تکیه کرده و برای استقامت بیشتر در زیر ساختمان تیرچه‌هایی قرار داده شده است.

این پروژه بخش‌های زیادی ندارد، راه پله سنگی، کف چوبی و سکوی ورود به خشکی. سطح این سازه به سمت شمال سرازیر است و حسی که آن فضا ایجاد می‌کند را تقویت و به بخش‌های کوچک منتقل می‌سازد که دیدگاه‌های جدیدی از مرکز تاریخی و ساحل مقابل القا می‌نماید.

در سمت جنوب، پارک شامل دو طبقه چوبی برای دستشویی و راهروی دسترسی به انبار تجهیزات و لنگرگاه قایق‌هاست. فضای میان صحن جدید و طبقه همکف قبلی با کابل‌های فولادی مرزبندی شده و همچنین تکیه‌گاهی برای گیاهان بالارونده است.

هزینه‌های محدود (بودجه و نگهداری)، چشم‌انداز مرتفع و وسیع، ارزش تاریخی محل و احترام به سازه موجود محدودیت به حساب نمی‌آیند بلکه بر طراحی پایدار تأثیرگذارند.





آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.