باغ موزه قصر iبه باغ مجسمه تبدیل می‌شود/مجسمه‌های چینی با مجوز آمدند

یکشنبه ۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اختصاصی هنرآنلاین/

مدیر امور حجم سازمان بسیارزیباسازی شهرداری تهران از نصب مجسمه‌های چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در محوطه عمومی‌ باغ موزه زندان قصر و تبدیل این بخش iبه باغ مجسمه خبر داد.

سید مجتبی موسوی، مدیر حجم سازمان بسیارزیباسازی شهرداری تهران در گفت و گو با هنرانلاین از تصمیم قطعی سازمان برای نصب مجسمه‌های چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در محوطه باغ موزه زندان قصر گفت و ادامه داد:طبق تصمیماتی که گرفته شده، مجسمه‌ها در فضای باغ موزه iبه طور دائم باقی می‌مانند. از ابتدا هم تصمیم بر این بود آنجایی که سمپوزویم برگزار می‌شود کار‌ها هم همان جا بماند. باغ موزه قصر هم فضای تازه تاسیس است که نیاز iبه مجسمه دارد. خود محوطه باغ موزه هم شرایط تبدیل iبه باغ مجسمه را دارد بنابراین مجسمه‌ها در باغ موزه می‌مانند و بخشی از محوطه عمومی‌ iبه باغ مجسمه تبدیل می‌شود.

موسوی گفت: از اول هم همه پیش بینی و برنامه ریزی هم این بود که کارها آنجا بمانند. فقط با توجه iبه اینکه مجموعه فضاهای شهری تهران فاقد مجسمه است یک احتمال وجود داشت که تصمیم مدیریتی این باشد که iبه جای جمع نمودن مجسمه‌ها در یک نقطه از تهران در شهر توزیع شود، ولی الان تصمیم براین شده که همان جا را تبدیل iبه باغ مجسمه کنیم و مجسمه‌های سمپوزیوم همان جا بمانند. یعنی مجموعه عمومی‌زندان قصر باغ مجسمه باشد. از این رو از پیش هم تعدادی کار آنجا نصب شده است و در آینده هم می‌تواند نصب شود.

اما عمده سبب ما برای رفتن سراغ سید مجتبی موسوی، مدیر امور حجم سازمان بسیارزیباسازی شهرداری تهران و دبیر چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی پرسش درباره مجسمه‌های  چینی که در سطح شهر ملاحظه می‌شود و عدم سامان درست حجم‌های نصب شده در شهر است. وی در این باره iبه خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: معمولا المانی که توسط اداره‌های بسیارزیباسازی نصب می‌شود با هماهنگی سازمان بسیارزیباسازی است و کمتر پیش می‌آید که در این اداره‌ها کاری انجام شود و با هماهنگی و توافق سازمان بسیارزیباسازی نباشد.

وی در ادامه افزود: طبق ضوابط باید این کار iبه این شکل اتفاق بیفتد. فرقی هم نمی‌کند که اداره بسیارزیباسازی باشند یا هر بخش دیگری از مجموعه شهرداری یا خارج از آن، برای نصب هر المانی باید با سازمان بسیارزیباسازی توافق شود و مجوز بگیرند. با این حال اگر احیانا باز هم در گوشه‌ای از شهر شاهد نصب مجسمه‌ای iبه صورت غیر قانونی هستیم، ممکن است که از طرف اداره‌های بسیارزیباسازی مناطق نباشد بلکه از طریقی انجام شده که مجریانش از روند کار اطلاعی نداشته‌اند.

موسوی در این باره گفت: iبه طور مثال ارگانی خارج از شهرداری یا بخشی از شهرداری در کنار انجام پروژه‌ای تصمیم می‌گیرد کار فرهنگی هم انجام دهند مانند نصب المان. اینها استثناست که از روی ناآگاهی رخ می‌دهد. من هم پس از آن ماجرا و برخورد جدی شهرداری برای نصب مجسمه‌های چینی دیگر گزارش تفسیری تازهی مبنی براینکه مجسمه چینی بعد از آن جریان نصب شده نداریم. ولی نمی‌گویم که در سطح شهر در این مدت هیچ المانی iبه صورت غیرمجاز نصب نشده است اما این کار iبه سبب ناآگاهی بوده، در این صورت یا از سوی سازمان بسیارزیباسازی مجوز صادر شده و کار باقی مانده یا مجوز صادر نشده است و کار جمع شده است. 

مدیر امور حجم سازمان بسیارزیباسازی شهرداری تهران در پاسخ iبه این پرسش که چرا در آن دوره برای نصب مجسمه‌های چینی مجوز صادر شده است اظهار نمود: آن موقع ضابطه این بود که مجوز بگیرند اما اگر مجوز نمی‌گرفتند هم مشکلی برایشان پیش نمی‌آمد. الان در نظامنامه بسیارزیباسازی هرگونه پرداختی را iبه موارد متفرقه ممنوع نموده مگر با صدور مجوز iبه همین سبب جلوی این کار گرفته شده است. 
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.