بافت‌فرسوده در اختیار شرکت خاص

۲۰م آذر ،

کد خبر: ۵۴۶۱ تاریخ انتشار یافتن: یکشنبه ۱۹ آذر۱۱:۴۸ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ضمن اعلام حمایت از مدل تازه نوسازی بافت‌های فرسوده که با مشارکت بخش خصوصی و با حمایت سازمان نوسازی شهر تهران در نازی‌آباد در حال اجرا است، در عین حال با سپردن مسوولیت بخش خصوصی به یک شرکت واحد برای نوسازی بافت‌های فرسوده مخالفت کرد.

به گزارش نوساز به نقل از دنیای اقتصاد، حمزه شکیب پس از بازدید از پروژه‌های در حال ساخت در بافت فرسوده محله نازی‌آباد توسط یک شرکت خصوصی اظهار کرد: سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی بر حمایت از فعالیت‌ بخش خصوصی متمرکز است و به این ترتیب شهرداری تهران همچون دیگر نهادها باید از واگذاری مسوولیت به شرکت‌های خصوصی استقبال کند.
وی در ادامه با اشاره به معضل بافت‌های فرسوده در تهران تاکید کرد: طی یک دهه قبل در این حوزه هیچ موفقیتی نداشتیم؛ به گونه‌ای که از روش‌های مختلف برای استفاده از سرمایه‌های خرد و کلان در امر نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده شد؛ اما در سرجمع فعالیت‌ها، موفقیتی حاصل نشد.
وی با اشاره به فعالیت این شرکت خصوصی گفت:‌ این شرکت از سال ۸۷ و با نوسازی دو واحد مسکونی طرح تازه‌ای را آغاز کرده است که در قالب آن با دادن امتیازاتی، شهروندان را به نوسازی بافت‌های فرسوده ترغیب می‌کند و در طول مدتی که نوسازی در حال انجام است نیز حمایت‌هایی همچون ودیعه مسکن را به آنها اختصاص می‌دهد که البته جزئیات این موضوع مربوط به قراردادهای شهروندان با این شرکت است.
شکیب با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی با مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده موفقیت آمیز است، اظهار کرد: در عین حال با سپردن مسوولیت نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت کامل با این شرکت مخالفم. به نظر می‌رسد سپردن مسوولیت سایر شرکت‌های خصوصی فعال در بافت‌های فرسوده به یک شرکت خاص کار درستی نیست.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی باید حمایت‌های خود را نسبت به تمامی شرکت‌هایی که در بافت فرسوده فعال می باشند اعمال کند، تاکید کرد: شورای شهر تهران نیز از مشارکت بخش خصوصی برای حل معضل بافت فرسوده حمایت می‌کند. وی در پاسخ به ایسنا دربارهٔ نگرانی‌هایی که نسبت به استفاده از رانت شهرسازی توسط یک شرکت خاص وجود دارد، توضیح داد: رعایت ضوابط طرح جامع و تفصیلی شهر تهران باید سرلوحه فعالیت شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده قرار گیرد و این شرکت نیز باید کاملا پایبند این روابط باشد.

منبع: دنیای اقتصاد


برچسب هابرچسب ها: بافت فرسوده، نوسازی، مدیریت بحران، حذف عوارض صدور پروانه ، تخفیف



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.