بالاخره پس از گذشت ۳ سال؛نتانیاهو از اردوغان عذرخواهی کرد

۱فروردین ۱۳،

به گزارش عصر ایران خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی در دفتر اول وزیری ترکیه ضمن اعلام این خبر نوشت نتانیاهو در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه هدف از این اقدام خلق یک اتفاق ” تراژیک” نبوده است، از همتای ترک خود عذرخواهی کرده است.

بر اساس این گزارش نتانیاهو با اشاره به اینکه این حمله در اثر یک خطای نظامی صورت گرفته است و تل آویو از این اقدام پشیمان است،آمادگی تل آویو برای جبران خسارت ها از جمله پرداخت غرامت با بازماندگان قربانیان این اتفاق را اعلام کرده است.

دولت ترکیه از زمان حمله کماندوهای اسراییل به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره که ۳ سال پیش عازم منطقه نوار غزه بود،عذرخواهی رسمی مقامات اسراییل از آنکارا را یکی از شروط عادی سازی روابط خود با تل آویو اعلام کرده بود.

در جریان حمله ماه می ۲۰۱۰ کماندوهای ارتش اسراییل به این کشتی ۹ شهروند ترکیه ای کشته شدند.

کشتی ماوی مرمره که حامل دهها تن از فعالان صلح از سراسر جهان بود از ترکیه عازم نوار غزه بود و هدف ماموریت خود را شکستن محاصره ظالمانه این منطقه از سوی اسراییل اعلام کرده بود.

دولت تل آویو پس از آن حمله در واکنش به اعتراضات شدید دولت ترکیه اعلام کرده بود که حاضر به عذرخواهی نیست چرا که پیشتر بارها نسبت به ماموریت این کشتی و ورود آن به منطقه ساحلی غزه به دولت آنکارا اخطار داده بود.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.