بالا گرفتن اختلاف‌ها بر سر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌

بالا گرفتن اختلاف‌ها بر سر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌

جام جم آنلاین: اختلاف‌ها میان شورای شهر تهران و فرمانداری تهران بر سر افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی بخصوص تاکسی‌ها در سال ۹۱ بالا گرفته است.

شورای شهر تهران درحالی نرخ‌های مصوب سال ۹۱ حمل و نقل عمومی و بخصوص تاکسی‌ها را برای تصویب نهایی به فرمانداری تهران ارسال کرده که فرمانداری تهران روز گذشته مخالفت جدی خود را با هرگونه افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی بخصوص در بخش تاکسیرانی تا زمان تعیین تکلیف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد.

به گزارش مهر، فرماندار تهران علت اعتراض به این مصوبه را مغایرت آن با ابلاغیه مقام عالی وزارت کشور مبنی بر مخالفت با هرگونه افزایش کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی در سال تا اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها عنوان کرد.

به گفته محسن نایبی، در ابلاغیه وزیر کشور که به تمامی استانداران سراسر کشور ارسال شده، آمده است: در خصوص آمادگی برای اجرای گام بعدی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، لازم است ضمن نظارت و پایش مستمر کرایه سامانه‌های حمل‌ونقل درون شهری (اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و…) و عوارض ترتیبی اتخاذ کنید تا از هرگونه افزایش قیمت خودداری شود. فرماندار تهران در پایان از شورای اسلامی شهر تهران خواست نسبت به اعمال ماده ۸۰ قانون شوراها در این زمینه اقدام کند.

شورای شهر: کرایه‌ها باید افزایش یابد

مخالفت فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی برای سال ۹۱ در حالی است که اعضای شورای شهر همچنان مصرانه خواستار اجرای هرچه سریع‌تر نرخ‌های مصوب شورای شهر که به موجب آن نرخ کرایه‌ها تا
۲۰ درصد افزایش یافته است، شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از صحبت‌های فرماندار تهران در خصوص عدم موافقت با افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۱ گفت: شورای شهر به هیچ وجه از مصوبه خود در خصوص افزایش کرایه تاکسی‌ها کوتاه نخواهد آمد.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که رانندگان تاکسی چگونه می‌توانند بدون افزایش نرخ کرایه‌ها به زندگی خود ادامه دهند، افزود: شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری در حالی درصدی به کرایه‌های تاکسی‌ها اضافه کرده است که این رقم هیچ مطابقتی با تورم در کشور ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک نوع نابرابری در کنترل و مدیریت افزایش قیمت‌هاست و این در حالی است که همه اجناس در بخش‌های مختلف گران شده است و نمی‌توان رانندگان تاکسی را مجاب کرد با کرایه‌های سال گذشته در شهر تردد کنند. طلایی با اشاره به صحبت‌های فرماندار تهران در خصوص عدم موافقت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه‌ها در سال جاری تاکید کرد: اگر این‌گونه است ایرادی ندارد، ولی مسئولان در فرمانداری و استانداری مابه‌التفاوت افزایش نرخ کرایه‌ها را برای گذراندن زندگی رانندگان بپردازند.

میانگین سرنشین خودروهای شخصی در تهران ۵‌/‌۱ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که مردم تهران از آلودگی هوا، صدا، ترافیک سنگین و تصادفات مرگبار در رنج هستند، گفت: میانگین سرنشین هر وسیله نقلیه شخصی در تهران که با جولان در شهر، زندگی را برای شهروندان سخت کرده، ۵‌/‌۱ نفر است.

به گزارش مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پارکینگ مکانیزه جنوب شهر تهران با ظرفیت ۱۸۰ دستگاه خودرو در منطقه ۱۹ افزود: کاهش فاصله شمال و جنوب شهر طی سال‌های اخیر به‌نحوی که شهروندان ساکن مناطق جنوبی و نیمه محروم از امکانات نیمه مرفه شمالی شهر برخوردار شوند، از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری پایتخت است.

وی گسترش پوشش متروی تهران در جنوب شهر به موازات توسعه شبکه مترو در شمال شهر را از مصادیق توجه برابر مدیریت شهری در برخورداری مساوی ساکنان شمال و جنوب تهران در استفاده از مترو برشمرد و تصریح کرد: به این منظور خط یک مترو تا کهریزک در جنوبی‌ترین نقطه تهران ادامه پیدا کرده و در تلاشیم تا این خط را به شهر جدید پرند نیز متصل کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.