بانک اطلاعات مشاغل زنان منتشر شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،’فاطمه مقیمی’ شامگاه پنجشنبه در مراسم رونمایی از بانک اطلاعات مشاغل بانوان به نام ‘شهربانو’که در محل موسسه بین المللی توسعه فناوری بنیاد صالحین برگزار شد،افزود: هم اکنون زنان فقط یک دهم ثروت و یک صدم مالکیت را در جهان به خود تخصیص داده اند.

وی تاکید کرد: توسعه در هر کشوری بستگی به سرمایه انسانی دارد و سرمایه انسانی بدون در نظر گرفتن زنان نادرست است.

به گفته مقیمی، اشتغال رابطه مستقیمی با موضوع توسعه دارد و کارآفرینی موتور محرکه توسعه بشمار می رود.

این کارآفرین برتر کشور یادآور شد: یکی از مهمترین اقداماتی که در زمینه توسعه برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی هر کشور باید انجام دهد توانمند سازی جوانان و زنان است.

وی با اشاره به کتاب شهربانو گفت: اطلاعات کتاب یاد شده در مدت سه سال جمع آوری شده که در ۶۰۰ صفحه تحریر شده است اما این کتاب تا یکهزار صفحه نیز امکان جمع آوری اطلاعات در خصوص مشاغل زنان را دارد.

به گفته مقیمی، بانک اطلاعات مشاغل بانوان تهران، کتابی است مرجع که معرف بانوان شاغل در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و … می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: مخاطب با استفاده از این کتاب با خدمات، محصولات و جایگاه بانوان در جامعه آشنا می شود.در فاز نخست این کتاب مشخصات بانوان شاغلی که تحت نظارت انجمن صنفی و یا اتحادیه­ای در حال فعالیت می باشند، به صورت رایگان انتشار یافته است.

وی گفت: همچنین اطلاعات بانوان با هماهنگی اتحادیه های ذیربط و مراجع ذیصلاح و یا با اجازه رسمی از بانوان ثبت خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از انتشار شماره اول شهربانو، با اجرای چند فراخوان عمومی-رسانه ای، اطلاعات بانوانی که به صورت غیر رسمی مشغول به فعالیت هستند را کسب کرده و بعد از انجام هماهنگی­های لازم با مراجع قانونی و امنیتی ، جهت جلوگیری از هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از اطلاعات این دسته از زنان ، نسخه دوم شهربانو راهی بازار شود.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۲۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.