بانکها به کمک بورس می شتابند/قول وزیر اقتصاد برای بازگشت آرامش به بازار

مدیرعامل بورس اوراق بهادار با اعلام نتایج برگزاری جلسه امروز مسئولان بازار سرمایه با وزیر اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد قول حمایت از بازار سرمایه و تأمین مالی صنایع و شرکت‌های بورس داد.

 حسن قالیباف اصل با اشاره به برگزاری جلسه امروز رئیس سازمان بورس و معاونین وی و همچنین مسئولان بورس اوراق بهادار با وزیر اقتصاد اظهار داشت:درحالی پیش از این هم جلسه‌هایی مرتب برای بررسی وضعیت بازار و ارائه گزارش‌هایی به وزیر اقتصاد برگزار می‌شد که به دلیل کاهش شاخص و حجم معاملات در روزهای گذشته لازم بود جلسه‌ای با حضور دست‌اندرکاران بازار سرمایه با وزیر اقتصاد برگزار شود که این جلسه امروز برگزار و با نتایج خوبی همراه بود.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارشی از وضعیت سود‌آوری صنایع و شرکت‌های مختلف حاضر در بورس ارائه شد که جمع‌بندی آن این بود که اکثر صنایع از رشد سود‌آوری معقولی برخوردار بوده و از نظر بودجه‌ایی نیز شرایط مناسبی دارند،اما در این میان جو روانی بازار متأثر از مسائل بین‌المللی بوده و تحت تأثیر شرایط غیر بورسی قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین در خصوص تأمین مالی و کمک به بنگاه‌های اقتصادی نکاتی اعلام شد. وزیر اقتصاد هم اعلام کرد برای حمایت از صنایع و بنگاه‌ها و تأمین مالی مورد نیاز آنها حمایت‌هایی را انجام خواهد داد. این در حالی است که وزارت اقتصاد از طریق نهادهایی مانند بانک ها که دارد دائما در تأمین مالی بنگاه‌ها و صنایع فعال بوده و قرار است از طریق بانک‌ها هم به بازار سرمایه و هم به صنایع کمک شود.

قالیباف اصل در خاتمه گفت: با این اوصاف جلسه خوبی را با وزیر اقتصاد برگزار کردیم و امیدواریم آثار مثبت آن طی روزهای آینده قابل مشاهده باشد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.