“بانک‌های ورشکسته آمریکا” دیگر حمایت نمی‌شوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک مرکزی آمریکا طرحی را تصویب کرده است که به سبب آن اعطای وام‌های اضطراری به بانک‌های در معرض ورشکستگی محدود خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شورای حکام بانک مرکزی آمریکا از طرحی خبر داده است که به سبب آن دست این نهاد مالی برای وام‌دهی اضطراری به گروه‌های مالی و بانک‌هایی که در خطر ورشکستگی می باشند، محدود می‌شود.

این طرح بانک مرکزی آمریکا، یکی از بندهای مهم قانون “داد-فرانکDodd-Frank ” را به اجرا می‌گذارد که به سبب آن، این بانک پس از بسته نجات مالی هزار میلیارد دلاری که در اوج بحران مالی برای جلوگیری از ورشکستگی بانک‌ها و موسسات مالی اختصاص داد، دیگر حق ندارد برای نجات مالی بانک‌ها بودجه اختصاص دهد.

قبل از تصویب این قانون، بانک مرکزی آمریکا به هر نهاد و فردی که معیارهای لازم را داشتند وام اضطراری اعطا می کرد.

این قانون تصریح می‌کند که وام‌های بانک مرکزی آمریکا از این پس فقط باید برای تزریق نقدینگی به بازار مالی باشد.

قانون “داد- فرانک” که در راستای اصلاح ساختار “وال‌استریت” و حمایت از مصرف‌کنندگان در ژوییه سال ۲۰۱۰ به امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رسید، اصلاحات عمده‌ای بر شرکت‌های مالی و غیر مالی تحمیل کرده است.

قانون “داد- فرانک” یک چارچوب قانونی برای شرکت‌های فعال در بازار اوراق بهادار و صنعت خدمات مالی آمریکا ایجاد کرده است و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر بنگاه‌های فعال در این بازار و صنعت گذاشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.