کاهش نرخ سود بانکی برای نجات اقتصاد ورشکسته امریکا

به گزارش ایرنا، ˈبن برنانکیˈ مدیر فدرال رزرو با اعلام این خبر افزود: بانک مرکزی امریکا می کوشد همزمان با این اقدام با استقراض ماهانه ۴۰ میلیارد دلار از اندوخته پشتوانه وام های بانکی به اقتصاد ورشکسته امریکا کمک کند.

وی در ادامه یادآور شد: براساس این سیاست نرخ بهره بانکی به حدود صفر درصد نزدیک می شود با این امید که انگیزه سرمایه گذاری های جدید باشد.

برنانکی همچنین اعلام کرد: به نظر می رسد بانک مرکزی امریکا ناگزیر خواهد بود کاهش نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۴ ادامه دهد.

به گفته کارشناسان اقتصادی تمامی این تلاش ها از این نگرانی ناشی می شود که اقتصاد امریکا برای مقابله با افزایش جمعیت و رقابت در بازارهای مالی نیازمند نرخ رشد قوی تری است.

از شش سال پیش نرخ رشد اقتصادی در امریکا به قدری اندک بوده که باعث ناامیدی دست اندرکاران سیاست های اقتصادی این کشور شده و تمامی تلاش ها برای به حرکت در آوردن اقتصاد به شکست انجامیده است.

ایجاد رشد مداوم در بازارکار از جمله دیگر اهدافی است که فدرال رزرو امیدوار است به کمک سیاست های جدید اقتصادی بدان دست یابد تا بتواند نرخ بیکاری را اندکی کاهش دهد.

برغم تمامی تلاش ها، بانک مرکزی امریکا اعلام کرده است گمان نمی کند تا پایان سال نرخ بیکاری از ۸ درصد کمتر شود. نرخ بیکاری امریکا هم اکنون ۱/۸ درصد است.

**۱۵۹۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.