بانک آینده ۸۰۰ میلیارد تومانی شد

۱۳م اسفند ،

بینا- مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر خبر داد: بانک آینده با تعهد کنسرسیوم سه تأمین سرمایه سپهر، امین و نوین ۸۰۰ میلیارد تومانی شد.
به گزارش پبینا از بازار سرمایه ، پذیره نویسی بانک آینده با جذب ۲ هزار میلیارد ریال باقی مانده از سرمایه ۸ هزار میلیارد ریالی برای تأسیس به پایان رسید.
بانک آینده ۲ هزار میلیارد ریال معادل ۲۵ درصد از سرمایه اولیه ۸ هزار میلیارد ریالی را از روز شنبه پنجم اسفند به مدت ۷ روز کاری از طریق پذیره نویسی عمومی در فرابورس تأمین کرد. دیروز در آخرین روز پذیره نویسی یک میلیارد و ۱۴۴  میلیون سهام باقی مانده بانک به فروش رسید و اولین پروژه کنسرسیوم تأمین سرمایه ایران با موفقیت به سرانجام رسید.
بهروز زارع، مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر در خصوص نقش کنسرسیوم تأمین سرمایه در روال پذیره نویسی بانک آینده گفت: کنسرسیوم سه شرکت تأمین سرمایه سپهر ، امین و نوین مطابق ضوابط قانونی تأمین یک هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال از سرمایه بانک تازه تأسیس آینده را در صورت عدم موفقیت در فروش سهام بانک، تعهد کرده بود که در روز آخر با ورود به صحنه و خرید ۹۰۰ میلیارد ریال از سرمایه بانک کمک کرد تا پذیره نویسی بانک با موفقیت پایان پذیرد.   
وی در ادامه افزود: ترکیب سهامداران سه شرکت تأمین سرمایه سپهر ، امین و نوین نقش موثری در موفقیت این کنسرسیوم دارد. همچنین استفاده از توانایی های اجرایی هر سه شر کت سبب شد تا با حضور به موقع کنسرسیوم در پذیره نویسی بانک تازه آینده سرمایه ۸ هزار میلیارد ریالی این بانک تأمین شود و پذیره نویسی در موعد مقرر پایان پذیرد.
این گزارش حاکی است، حداقل تعداد سهام مورد پذیره نویسی برای اشخاص حقیقی ۱۰ هزار سهم و حداکثر یک میلیون سهم و همچنین برای اشخاص حقوقی حداقل۱۰۰ هزار سهم و حداکثر ۲ میلیون سهم تعیین شده بود. در این پذیره نویسی شرکت های تامین سرمایه سپهر، نوین و امین، هر یک به صورت مستقل تا سقف ۵ درصد از کل سهام بانک را متعهد شدند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.