“بانک دی “صدر نشین بازار “فرابورس”

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

 بانک دی با وجود کاهش قیمت ۳٫۸درصدی همچنان با معامله ۹٫۱میلیون سهم به ارزش ۱۴٫۹ میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم معاملات شد.

 به گزارش ممتاز نیوز،امروز ۳۰ مهر ماه ،۶۸ میلیون اوراق به ارزش ۱۱۹۸میلیارد ریال از سوی سهامداران در ۱۶هزارو ۷۷۶نوبت به ثبت رسید و شاخص فرابورس با کاهش ۲٫۱درصدی در ایستگاه ۸۱۹٫۸ واحد متوقف شد.

بانک دی با وجود کاهش قیمت ۳٫۸درصدی همچنان با معامله ۹٫۱میلیون سهم به ارزش ۱۴٫۹ میلیارد ریال در صدر بیشترین حجم معاملات نشست و هر سهم آن نرخ ۱۶۲۸ریال را به ثبت رساند. از سوی دیگر کمترین حجم معاملات از آن مرجان کار با معامله ۵۳۷۰ سهم شد؛ هر چند در پایان معاملات هر سهم با رشد اندکی روبرو شد و به قیمت ۷۳۶۴ریال رسید.

در میان شرکت های فرابورسی بیشترین رشد قیمت را داروسازی تولید دارو ،گسترش سرمایه گذاری ایرانیان و بیمه میهن داشتند و بیشترین کاهش قیمت هم نصیب پالایش نفت تهران ،کویر تایر ، فولاد آلیاژی یزد و پالایش نفت لاوان شد.

امتیاز تسهیلات مسکن نوسان قیمت را شاهد بود به طوری که امتیازتسهیلات مسکن اسفند ۸۹ با رشد۴٫۳درصدی و بیشترین افزایش به نرخ ۳۹۹ هزار و ۹۹۴ ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن دی۹۰ با بیشترین کاهش  ۳۸۲هزار و ۸۸۶ ریال قیمت خورد.

در بازار ابزار های نوین مالی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۲۸۵هزار برگه اوراق اجاره پارس تعلق داشت. پس از آن معامله ، ۹۶هزار و ۹۳۰ برگه اوراق اجاره مپنا  و ۵۶هزار و  ۱۶۰ برگه اوراق مشارکت نفت فصلی به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفت.

نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی شهریور به منظور تأمین مالی شرکت لیزینگ رایان سایپا ۲۹مهر، پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت بین المللی توسعه ساختمان،پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق و همچنین نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت پتروشیمی کازرون بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت معامله شدند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.