بانک مرکزی نقدینگی را هدایت کند

۳۱فروردین۱۳،

بینا- معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با بیان این ‌که در سال جاری بانک مرکزی وظیفه سنگینی در صحنه اقتصادی به عهده دارد، گفت: در واقع بانک مرکزی باید بتواند نقدینگی سرگردان را بیش از قبل سامان دهی کرده و آن را به سمت تولید هدایت کند.
به گزارش ایسنا، رحیم ممبینی اظهار کرد: در سالی که با عنوان حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی نامگذاری شده است،‌ بانک مرکزی وظیفه سنگینی به عهده دارد و باید در ارتباطات خود با بانک‌ها و موسسات اعتباری بازبینی داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به این‌که این بازبینی باید در چارچوب استانداردها باشد، گفت: بانک مرکزی می تواند با کمک سایر بانک‌ها بخشی از نقدینگی که از آن به عنوان نقدینگی سرگردان یاد می‌شود را سامان‌دهی کند.
معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با تاکید بر این‌که بانک مرکزی و سایر بانک ها باید بیش از پیش متوجه مسوولیت سنگین‌شان در این برهه زمانی باشند، افزود: بانک مرکزی در این برهه زمانی می تواند نقش اساسی را در صحنه اقتصادی داشته باشد و در این راستا باید دقیق و حساب شده عمل کند تا بتواند نقدینگی سرگردان را بیش از قبل سامان دهی کرده و آن را به سمت تولید هدایت کند.
ممبینی با بیان این که این نقدینگی باید سبب رونق فضای کسب و کار شود،‌ادامه داد: باید بین بانک مرکزی و سایر بانک‌ها ارتباط منطقی وجود داشته باشد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.