باهنر: اکثر وزرای احمدی‌نژاد کارایی ندارند

۳۱فروردین۱۳،

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص استفاده از وزرای احمدی نژاد در دولت آینده تاکید کرد: اکثر وزرای احمدی نژاد کارایی ندارند که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم از آنها استفاده کنم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، محمد رضا باهنر عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در پاسخ به سئوالی در خصوص استفاده از وزرای احمدی نژاد در دولت آینده تاکید کرد: اکثر وزرای احمدی نژاد کارایی ندارند که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم از آنها استفاده کنم.

دولت احمدی نژاد بیش از تمامی دولت ها وزیر برکنار کرد

وی با بیان اینکه نرم افزار جابه جایی وزرا توسط احمدی نژاد را کشف نکرده ایم یادآور شد: مشکل ما با احمدی نژاد بر سر معرفی وزرا و استفاده از آنها بود زیرا او فکر می کند که هر کسی را به عنوان وزیر پسند کرد مجلس هم باید قبول کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اول انقلاب رسم بر این بود که رئیس جمهور با مشورت مجلس اشخاصی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی می کرد و پس از جلسات مختلف مشورتی یک وزیر انتخاب می شد و این کار نیز توسط “هاشمی رفسنجانی” و “خاتمی” نیز انجام می شد.

باهنر افزود: اما زمانیکه ما نتوانستیم دلایل برکناری وزرا توسط احمدی نژاد را درک کنیم تصمیم گرفتیم کسی را به عنوان وزیر به او معرفی نکنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: احمدی نژاد بیش از تمامی دولت های جمهوری اسلامی ایران وزیر برکنار کرد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی در خصوص استفاده از اصلاح طلبان در دولت خود، گفت: باید به این نکته توجه داشت که برخی در ذهن خودشان رابطه هایی را درست کرده اند که این رابطه ها صحیح نیست.

کاندیدای انتخابات آینده ریاست جمهوری افزود: دلیل ندارد که هر کس در دولت اصلاحات وزیر بوده اصلاح طلب باشد همانطور که “حسین مظفر” وزیر آموزش و پرورش خاتمی، اصولگرا بود هر چند کارهای نادرستی هم انجام داد.

باهنر ادامه داد: “سعیدی کیا” نیز در دولت خاتمی حضور داشت اما اصولگرا بود اما باید به این نکته توجه داشت که اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد را به طور حتم از اشخاص اصولگرا انتخاب می کنم.

سران فتنه را تکثیر نکنیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر در خصوص برخورد با سران فتنه مثل “خاتمی” و “هاشمی”، گفت: باید توجه کنیم که سران فتنه را تکثیر نکنیم.

وی افزود: اگر قرار باشد اول “موسوی” و “کروبی” و سپس “خاتمی” و “هاشمی” را به عنوان سران فتنه خطاب کنیم، ادامه داشته باشد سران فتنه به ۱۳ میلیون نفر می رسند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانیکه به موسوی رای دادند گناهی ندارد این مردم به کسی رای دادند که تایید صلاحیت شده بودند.

باهنر یادآور شد: در مجلس هشتم ۵۰ نماینده رسمی اصلاح طلب حضور داشت که خوشبختانه هیچکدام از آنها در دوران فتنه حرکتی انجام ندادند که خلاف قانون باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: البته در آن دوران نیز کسانی بودند که سکوت همراه با رضایت داشند که باید جبران کنند و اگر هم کاری عملیاتی انجام داده اند باید از مردم معذرت خواهی کنند.

نظر سازی نباید کرد

کاندیدای دور آینده انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه معنی سخنان شما که گفته اید “نظام باید بداند چه کسی انتخاب می شود، چیست”، گفت: مملکت امروز مثل قبل نیست که پس از مردن شاه همه را در میدان اصلی شهر جمع کنند و شاهینی را به هوا بفرستند و سپس این شاهین بر دوش هر کس نشست مسئولیت را قبول کند.

باهنر افزود: باید پیش بینی هایی از جانب مراکز نظر سنجی انجام شود البته باید نظر سنجی شود زیرا نظر سازی مناسب و درست نیست.

سال قبل تورم در کشور ما رکورد زد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی و روند تورم در کشور نیز، گفت: رکورد تورم در کشور ما در سال قبل شکست که البته نباید تمامی این مشکلات اقتصادی را به گردن تحریم ها انداخت بلکه عدم مدیریت نیز بوده است.

وی افزود: بحث گرانی و اشتغال از جمله چالش های خانواده ها است که در دولت آینده باید به رفع این مشکلات توجه ای خاص داشت.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.