باید به سمتی برویم که نفت خام صادر نشود

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه نفتی مهر ماندگار:

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه زمانی روند ملی شدن صنعت نفت در ایران تکمیل می شود که صفر تا ۱۰۰ منافع آن، در جیب ملت قرار گیرد، گفت: خوشبختانه امروز مجموعه صنعت نفت کشور با عزمی الهی در حال تکمیل حلقه های صنعت ملی واقعی نفت هستند.احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید به سمتی برویم که دیگر نفت خام صادر نشود، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم حدود یک میلیون بشکه به تولید نفت کشور اضافه خواهد شد و بر این اساس باید سرعت پالایش، پخش و تبدیل از میزان تولید نفت، بیشتر شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم بهره برداری از طرحهای بهینه سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان تهران، به عنوان اولین پروژه طرحهای مهر ماندگار در صنعت نفت، با بیان اینکه بر همگان روشن است که مجموعه متخصصان و کارگران صنعت نفت، جزو دلسوزترین افراد ملت ایران هستند، گفت: خدمات مجموعه متخصصین در صنعت نفت کشور بی نظیر و کم نظیر بوده و آنان در سخت ترین و حساس ترین لحظات ایستادگی کرده و حتی جان خود را از دست داده اند، اما هرگز اجازه نداده اند تا جریان اصلی اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساخت، ایجاد و طراحی صنایع مرتبط با نفت، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته، اما هنوز پروسه ملی شدن صنعت نفت در کشور تکمیل نشده است، اظهار داشت: استعمارگران دیروز و مدعیان امروز به گونه ای حلقه ها را در این صنعت بسته اند که بیشترین منافع نفت به جیب خودشان ریخته می شود و در اکتشاف، طراحی، مهندسی، سرمایه گذاری و تعیین قیمت نفت یگانه عمل کرده اند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر عمده قیمت نفت در جهان تحت تأثیر منافع عده ای سرمایه دار و به صورت سیاسی تعیین می شود، تصریح کرد: اگر بنا باشد قیمت نفت در مقایسه با سایر کالاها قیمتی اقتصادی داشته باشد، مطمئنا قیمت آن خیلی بیش از آن چیزی است که اکنون تعیین می شود.

وی افزود: قدرتهای بزرگ و سرمایه داران، با خبرسازی های دروغ، اقتصاد کشورهای مختلف جهان را به گونه ای غیر واقعی تصویر می کنند و مشاهده می کنیم که در فاصله ۱۰ روز اقتصاد یک کشور کاملا بالا و پایین می شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز مستکبران از نفت به عنوان حربه سیاسی علیه تولید کنندگان آن استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرکتهای خوبی در جای جای صنعت نفت کشور در حال انجام است و در مجموعه صنعت نفت کشور اشتیاق و نشاطی بی نظیر وجود دارد.

وی گفت: هنگامی که یک ملت حرکت کند، هیچ قدرتی نمی تواند در برابر آن ایستادگی کند و قدرت ملت در هر بخشی جاری شود تحول آفرین خواهد بود؛ همانگونه که انقلاب اسلامی در ایران گوشه ای از خواست و اراده ملت بود و نشان داد که اگر به ملت میدان بدهیم کارهای بزرگی اتفاق می افتد.

رییس جمهور با اشاره به سود‌های کلان شرکت‌های بزرگ نفتی وابسته به قدرت‌های جهانی، اظهار داشت: در مبادلات بین‌المللی همواره میزان سود بین ۲ تا ۳ درصد است، اما در صنعت نفت وقتی این شرکت‌ها می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند سود ۱۲ تا ۱۶ درصدی طلب می‌کنند.

وی همچنین به چرخه اکتشاف نفت تا تبدیل آن به کالا اشاره کرد و افزود: امروز می‌بینیم طرح‌های بزرگی در کشور اجرا می‌شود و حتی قطعات لازم برای این صنعت که تا پیش از این ۹۰ درصد آنها وارد می‌شُد، در کشور تولید می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به طراحی قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز در صنعت نفت، توسط جوانان متخصص کشور در داخل اظهار داشت:۳۰ سال پیش کسی تصور نمی کرد که ملت ایران بتواند چنین اقداماتی را انجام دهد، اما امروز باید تا نقطه نهایی که همه منافع نفت در اختیار ملت ایران باشد به پیش برویم.

وی با بیان اینکه صنعت نفت در حقیقت لوکوموتیو سایر صنایع کشور است، گفت: هنگامی که در این صنعت طراحی ها در داخل صورت می گیرد، باید در بقیه صنایع نیز نظیر این اقدام انجام شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه البته ضرورتی ندارد که همه قطعات در داخل کشور ساخته شود، تصریح کرد: اما اینکه باید توانایی ساختن این قطعات در کشور وجود داشته باشد، بسیار دارای اهمیت است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که ساخت هیچ یک از تجهیزات دور از دسترس متخصصان کشور نباشد.

رییس‌جمهور اظهار داشت: مستکبران در موضوع هسته ای از دستیابی ملت ایران به فناوری هسته ای ناراحت نیستند بلکه آنها از اینکه ملت ایران می تواند در داخل کشور خود همه مراحل فرآیند غنی سازی را انجام دهد، عصبانی بوده و این موضوع برایشان مهم است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که ملت ایران به فناوری هسته ای دست پیدا کرد، بسیاری از کشورهایی که در صنعت نفت ایران مشارکت داشتند، اعلام کردند که دیگر در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری نمی کنند، خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون به نسبت دوره مشابه بیش از ۲٫۵ برابر سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور صورت گرفته که در مجموع رقمی معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران ملتی بزرگ است که خود آستینها را بالا زده و در مسیر پیشرفت حرکت می کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سیستم اقتصادی حاکم بر دنیا به ضرر بشر و رو به سقوط است و در نهایت بر علیه برپاکنندگان آن منفجر خواهد شد، تصریح کرد: چطور می شود کشوری ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی خارجی داشته باشد، رقمی که از میزان تولید داخلی آنها بیشتر است؛ مشخص است که اقتصادشان از جیب سایر ملتها تأمین می شود.

رییس‌جمهور تأکید کرد: باید با منابع، نیرو، انرژی و اندیشه بومی کشور را بسازیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه افق نگاه در صنعت نفت باید به گونه ای باشد که استانداردهایی که توسط متخصصان ایرانی ایجاد می شود، به عنوان ملاک عمل و استاندارد جهانی قرار گیرد و دیگران برای انجام فعالیتهای خود تحت لیسانس ایرانی قرار بگیرند، گفت: باید به نقطه ای برسیم که از صنعت نفت ایران خدمات فنی و مهندسی به دنیا صادر شود و در اینجا اعلام عمومی می کنم، کسانی که می خواهند در آینده از صنعت نفت ایران بهره ببرند، می توانند از امروز در ساخت پالایشگاهها و سایر صنایع پخش و پالایش نفت مشارکت کنند.

وی ادامه داد: باید در کشور به جایی برسیم که بخش مهمی از درآمد ملی از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایجاد شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت در اجرای پروژه های مهر ماندگار گفت: بر این باوریم که همه دولتها باید مدیریت منابع مالی را بر اساس برنامه های خود در اختیار داشته باشند تا بتواند قولها و وعده های خود به مردم را اجرا کنند و در این راستا دولت در حدود ۹۰۰ پروژه بزرگ و زیربنایی در کشور را در قالب پروژه های مهر ماندگار در نظر گرفته تا با اتمام آنها هیچ تعهدی از قبل بر عهده دولت بعدی باقی نماند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اجرای هر کدام از پروژه های مهر ماندگار در اقتصاد و فرهنگ تأثیرات بسیار زیادی داشته و موجب ارتقاء دانش و کاهش وابستگی ها خواهد شد، تصریح کرد: حدود ۸۰ پروژه از پروژه های مهر ماندگار در عرصه صنعت نفت کشور است که امیدواریم این پروژه ها با عزم و اراده متخصصان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد؛ تنها کافی است وزارت نفت تلاش کند تا چهار فاز از پارس جنوبی را سریعتر راه اندازی کند که با راه اندازی این فازها ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به طور روزانه به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه خواهد شد.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که صنعت نفت کشور همانگونه که تاکنون در اقتصاد و صنعت کشور پیشگام بوده، در تکمیل پروژه های مهر ماندگار نیز پیشگام می باشد.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به سیاستمداران غربی و آمریکایی گفت: تا چه وقت می خواهید تحت امر صهیونیستها بوده و ملت، حیثیت و موجودیت خود را برای حاکمیت و منافع چند صهیونیست بی ارزش بفروشید؟

وی افزود: ارزش ندارد که برای پیروزی در انتخابات و رسیدن به قدرت به پابوس صهیونیستها بروید، چرا که آنها پست ترین موجودات تاریخ هستند و مطمئنا هنگامی که امواج طوفانی ملتها بر پا شود، آنها از شما حمایت نمی کنند چرا که کاری از دستشان بر نمی آید.

رییس‌جمهور اظهار داشت: درست است که در حال حاضر سیاست، اقتصاد و رسانه های جهان در اختیار صهیونیستها قرار دارد، اما به طور قطع همه اینها متزلزل بوده و از بین خواهند رفت.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه مردم آمریکا و ملتهای اروپایی شأن، فرهنگ و تاریخ داشته و دوست دارند با سایر ملتها روابطی محترمانه و دوستانه داشته باشند، خطاب به مستکبران گفت: لازم نیست تا این حد برای صهیونیستها هزینه کنید، قول می دهم که اگر به آنها نه بگویید، هیچ کاری نمی توانند علیه شما انجام دهند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اوضاع کنونی جهان بدون تردید تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: در واقع عمر اندیشه استکباری و استعمار به پایان رسیده است و نباید سیاستمداران خود را اسیر اندیشه های عده ای صهیونیست کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه می خواهیم همه ملتها عزیز بوده و شرافت و بزرگواری آنها حفظ شود، گفت: مستکبران در مواجهه با ملت ایران ادبیات زشتی را به کار می گیرند، چرا که در اندیشه آنها هنوز رسوبات ادبیات استعماری و برده داری وجود دارد.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز خواستار از بین رفتن و سقوط هیچ کشور و ملتی نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: ملت ایران می خواهد همه ملتها به اوج انسانیت و پیشرفت برسند، اما رفتار و ادبیات مستکبران در برابر ملت ایران بسیار گستاخانه است.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به دشمنان ملت ایران تصریح کرد: هفت هزار سال پیش و زمانی که بسیاری از شما غارنشین بودید، ملت ایران دارای تمدن بوده است و هرگز با هیچ کشوری دشمنی نداشته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه به دنبال سلاح‌های مورد نظر مستکبران نبوده است، افزود: سلاح ملت ایران منطق، عدالت طلبی، اندیشه و آزادی خواهی است و این راه روشن ملت ایران است.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با اشاره با اینکه عده ای در داخل کشور وجود دارند که مدام می خواهند ملت ایران را به ۵۰ سال قبل بازگردانند، گفت: ایران کشوری وسیع، با تمامی امکانات و برخوردار از بهترین ملت جهان و نگاه او رو به آینده است و روزی را می بینیم که ملت ایران در دانش، علم و فناوری پیشتاز و الگوی جهانیان باشد و به فضل الهی آن روز نزدیک است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.