ظرفیت صدور کاغذ را داریم/باید اتکا به واردات کاغذ را به صفر برسانیم

ما ظرفیت صدور کاغذ را با وجود طرح مبحث مشکل گرانی کاغذ در سطح کشور، داریم.

حمید قبادی مشاور سابق معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ما ظرفیت صدور کاغذ را داریم، افزود: ما باید به سمتی برویم که اتکایمان به واردات کاغذ به صفر برسد.
وی گفت: کاغذ به وفور در کشور وجود دارد و در خوشبینانه ترین حالت مواد اولیه تولید کاغذ به اندازه کافی در کشور وجود دارد.
مشاور سابق معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تشکیل کارگروه حل مشکل گرانی کاغذ در وزارت ارشاد دردی از دردهای صنعت نشر کشور، درمان می‌کند، اظهار داشت: تحقق انتظار حل مشکل گرانی کاغذ نیازمند عرض اندام تمام قد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهادی تاثیرگذار در امر واردات، تولید و توزیع کاغذ است.
قبادی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با سایر نهادها توان حل مشکل گرانی کاغذ را دارد و در اصل نهادهایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجری حل این مشکل هستند.
وی در قسمتی دیگر از سخنان خود در باب طرح ادعاهای مختلف درباره وضعیت کارخانه کاغذسازی کارون گفت: ادعای نصب کامل تجهیزات این کارخانه در اصل هم درست و هم نادرست است به آن معنا که برخی از تجهیزات و امکانات کارخانه کاغذسازی کارون نصب شده، اما این امر به معنای تکمیل این کارخانه نیست./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.