واردات کاغذ در فهرست کالاهای اولویت دار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا ،’ مهدی غضنفری ‘ شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره فصلی مطبوعات و مراسم تقدیر از پیشکسوتان حوزه رسانه گفت : با تلاشهای این وزارتخانه واردات کاغذ که پیش از این با ارز صادراتی انجام می شد در فهرست کالاهایی قرار گرفت که برای واردات آن از ارز مرجع استفاده خواهد شد .

وزیر صنعت و تجارت با بیان اینکه مصرف کاغذ در دنیا در سال ۲۰۰۴ میلادی از چهل میلیون تن در سال به ۳۳ میلیون تن کاهش یافته است افزود : علت این کاهش مصرف توسعه رسانه های دیجیتال در کشورها می باشد .

وی همچنین در ادامه گفت : در سال ۱۳۸۹ در کشور مصرف کاغذ یکصد هزارتن بوده اما در سال ۱۳۹۰ مصرف کاغذ در ایران به یکصد و ۱۴ هزار تن افزایش یافته است و پیش بینی می شود که درسال پیش رو این مصرف بیشتر هم خواهد شد که نشان از علاقه مردم به کتاب و مطبوعات است .

وی با بیان اینکه تولید کاغذ در حوزه داخلی تنها بیست در صد از احتیاجات کشور را برطرف می کند افزود : هم اکنون در کشور دو کارخانه تولید کاغذ در حال احداث است که با بهره برداری از این کارخانه ها تولید کاغذ در کشور به ۴۷ هزار تن خواهد رسید .

وزیر صنعت ،معدن و تجارت با یاد اوری اینکه پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای تحویل سال و نامگذاری سال پیش رو به عنوان سال تولید ملی ، حمایت از سرمایه و تولید ایرانی افزود : جلسات متعددی با صنایع مختلف کشور دراین وزارتخانه برگزارشد و طی آن ،دست اندر کاران صنعت کشور ضمن شناسایی مشکلات و موانع، تمهیداتی اندیشیده شد و تسهیلاتی برای فعالان این حوزه فراهم گردید .

غضنفری همچنین از ایجاد فروشگاه های زنجیره ای کتاب و کاغذ در اینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: دسترسی اصحاب رسانه و ناشران به کاغذ به مقدار قابل ملاحظه ای تسهیل خواهد شد .

۱۵۹۲

**۱۴۸۸ **۹۱۴۰ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۸۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.