باکیفیت‌ترین خودرو ارزان‌قیمت را بشناسید

باکیفیت‌ترین خودرو ارزان‌قیمت را بشناسید

آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در میان خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومانی در ایران، خودرو چینی ام.وی.ام ۱۱۰ سه سیلندر وضعیت بهتری نسبت به بقیه دارد.

به نقل از ایسنا، در حال حاضر انواع پراید بنزین‌سوز و ام.وی.ام ۱۱۰ سه سیلندر تنها خودروهای تولیدی زیر ۱۰ میلیون تومانی موجود در ایران محسوب می‌شوند که در این بین ام.وی.ام ۱۱۰ سه سیلندر طبق بررسی شرکت بازرسی و کیفیت ایران کیفیت‌ بهتری دارد.
در ماه فروردین هم ام.وی.ام ۱۱۰ و هم انواع پراید در این بررسی در سطح خوب ارزیابی کیفی شده‌اند. در این بین ام.وی.ام ۱۱۰ تنها از نظر صداهای غیرعادی، ترمز و موتور و انتقال قدرت وضعیت بدتری نسبت به انواع پراید داشته و در سایر بخشهای فنی برتری با خودرو چینی بوده است. در مجموع نمره منفی ام.وی.ام ۱۱۰ معادل ۹۸.۸ بوده در حالی که نمره منفی خودرهای پراید ۱۰۹ بوده است.
در بین انواع پراید نیز به ترتیب سایپا X۱۳۱، سایپا X۱۳۲ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو باکیفیت‌ترین‌های خانواده پراید بوده‌اند.
این در حالی است که مجموعه خودروهای زیر ۱۰ میلیون تومان از نظر کیفیت در بین کل خودروهای موجود در بازار رده‌های پایین را به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به قیمت آنها موضوع چندان عجیبی نیست.
براساس آمار انجمن خودروسازان، در سال گذشته تولید ام.وی.ام ۱۱۰ سه سیلندر در شرکت خودروسازی مدیران خودرو با افزایش ۳.۸ ‌درصدی به ۳۲۲۷ دستگاه رسید.
همچنین در سال گذشته تولید انواع پراید نیز در دو شرکت سایپا و پارس خودرو در مجموع با کاهش ۰.۷ درصدی به ۶۱۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه رسید. کاهش تولید پراید بیشتر به دلیل افت تولید مدل دوگانه‌سوز این خودرو بوده است؛ به طوری که تولید پرایدهای دوگانه‌سوز در پارس خودرو و سایپا به ترتیب بیش از ۹۸ و ۷۶ درصد کاهش یافت.

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت   ۱۶:۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.