با افزایش اختلافات درونی، رژیم صهیونیستی انتخابات زودهنگام برگزار می کند

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری رژیم صهیونیستی ‘هاآرتص’ روز یکشنبه به نقل از منابع سیاسی وابسته به حزب ‘کادیما’ حزب مخالف نوشت: نتانیاهو خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگامی آماده می کند.

بنابراین گزارش، منابع سیاسی وابسته به حزب کادیما که هاآرتص در گزارش خود اشاره ای به نام آنها نکرده است ، گفته اند: رژیم فعلی با توجه به اختلافات موجود با دیگر احزاب ، قطعا تا آخر سالجاری میلادی دوام نخواهد آورد.

این منابع برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمینهای اشغالی را در ماه سپتامبر و یا نوامبر (شهریور و مهر )‌ پیش بینی کرده اند.

به نوشته هاآرتص ، یکی از مواردی که رژیم ائتلافی نتانیاهو با آن روبرو است، مساله قانون جنجالی ‘تال’ (Law Tal) است که مربوط به معافیت یهودیان افراطی ارتودکس از خدمت اجباری سربازی در سرزمین های اشغالی است.

این قانون که از سوی دیوان عالی قضایی رژیم صهیونیستی غیر قانونی اعلام شد ، بار دیگر می رود تا به یکی از موارد چالش برانگیز در بین احزاب تشکیل دهنده این رژیم تبدیل شود .

‘اویگدور لیبرمن’ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب افراطی ‘اسراییل خانه ما’ دیروز (شنبه) با ابراز مخالفت با چنین موضوعی گفت که حزب وی با توجه به رای ‘کنست’ (مجلس رژیم صهیونیستی)‌ به این قانون، درباره ادامه همکاری با نتانیاهو و اعلام انتخابات زودهنگام تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال ‘شائول موفاز’ رهبر حزب کادیما و رییس کمیته جنگ و امور خارجی کنست و از مخالفان نتانیاهو نیز پیشتر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است .

موفاز با عنوان این مطلب که روزهای رژیم نتانیاهو به شماره افتاده است، از وی خواست تا درخصوص اعلام تاریخ برگزاری انتخابات به توافق رسیده و آن را مشخص کند.

رهبر حزب کادیما حزب مخالف رژیم صهیونیستی افزود که در غیر این صورت حزب کادیما خود اقدام به ارسال پیشنهاد انحلال کنست برای برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد کرد.

هاآرتص نوشت: دولت ائتلافی نتانیاهو با معضلات داخلی دیگری همچون بحث بر سر کاهش شدید بودجه و تخلیه پاسگاه های غیر قانونی در آنسوی مرزها سرزمینهای اشغالی در کرانه باختری که دیوان عالی رژیم صهیونیستی حکم به آن داده ، مواجه است.

هاآرتص در بخش دیگری از گزارش خود به مواجه دوباره نتانیاهو با رقبای مخالف و سرسخت خود در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، خبر داده است.

گفتنی است در روزها گذشته بنیامین نتانیاهو با اختلاف نظر و انتقادهای شدیدی پیرامون فرافکنی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران روبرو شده است.

‘یاول دیسکین’ رییس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به ‘شین بت’ (شاباک) نتانیاهو و ‘ایهود باراک’ وزیر جنگ این رژیم را متهم به گمراه کردن افکار عمومی درباره برنامه هسته ای ایران کرده است .

دیسکین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فاقد لیاقت رهبری در سرزمین های اشغالی دانست و نتانیاهو و باراک را متهم کرد که در ارتباط با مساله ایران ، به توهمات دینی ‘موعدگرانه’ متکی هستند و در این باره تصمیم گیری می کنند و دست به گمراهی افکار عمومی زده اند.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با توجه به شرایط حاکم بر سرزمین های اشغالی و عملکرد مقامات صهیونیستی ، پیش بینی کرد که اتفاقاتی نظیر ترورهایی همچون قتل ‘اسحاق رابین’ در سال ۱۹۹۵ در سرزمینهای اشغالی روی دهد .

مترجمام**۱۳۰۲**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۸۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.