کارشناس سیاسی : علت برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل، شکست سیاست‌های نتانیاهو است


تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی
کارشناس فلسطینی متخصص در امور اسرائیل برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی را نشانه شکست سیاسی و اقتصادی کابینه این رژیم توصیف کرد.
«باسم ابوعطایا» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ارتش رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کند قدرت خود را به رخ مقاومت فلسطین در غزه بکشد و ثابت کند که از آمادگی برخوردار است.
وی افزود: حملات اخیر این ارتش به غزه نیز تلاشی برای به هم زدن تعادل و توازن نظامی برقرار شده میان مقاومت در برابر اسرائیل است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد ثابت کند که هرگاه بخواهد می‌تواند ارتش این رژیم را وارد غزه کند.
کارشناس امور اسرائیل درباره پیشنهاد نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: نتانیاهو می‌گوید علت این پیشنهاد اختلاف بر سر بودجه است، اما واقعیت امر آن است که این مسئله به علت شکست سیاسی و اقتصادی این رژیم است.
ابوعطایا گفت: نتانیاهو سعی کرد از نتایج نظرسنجی‌ها که به نفع او بود برای فرافکنی بهره گیرد و احزاب دینی را که در ائتلاف کابینه با او شرکت دارند، آماج ملامت‌ها قرار دهد.
ابوعطایا خاطر نشان کرد: نتانیاهو سعی کرد با وعده‌ها و برنامه‌های داخلی و خارجی خود، افکار عمومی اسرائیل را مشغول کند. یکی از مسائلی که نتانیاهو از آن استفاده کرد برنامه هسته‌ای ایران و سرگرم کردن افکار عمومی به احتمال جنگ با آن بود، این در حالی است که نتانیاهو به خوبی می‌داند که چنین چیزی به هیچ وجه صورت واقعی ندارد.
احمد ابو هدبه، کارشناس امور رژیم صهیونیستی، نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان خود دو پرونده اقتصادی و امنیتی را مطرح کرد و فکر می کند که دوباره می تواند پیروز انتخابات شود و به قدرت برسد.
ابو هدبه در سخنان خود گفت چنین پیش بینی می شود که ائتلاف سه گانه ای با حضور اولمرت، لیونی و اشکنازی شکل گیرد که پس از سیطره بر کادیما آینده سیاسی نتانیاهو نیز در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.
وی به سردرگمی رژیم اسرائیل اشاره و آن را ناشی از تحولات مهمی دانست که در منطقه و برخی کشورهای عربی رخ داده و بسیاری از اولویت های راهبردی رژیم را دگرگون کرده است.


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.