تهدیدات موفاز دولت نتانیاهو را با خطر فروپاشی روبرو کرده است

رهبر حزب کادیما و معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد ظرف چند روز آینده از دولت بنیامین نتانیاهو خارج می شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره شائول موفاز تهدید کرد در صورتی که احزاب لیکود و کادیما ظرف چند روز آینده درباره تصویب قانونی مبنی بر ضرورت خدمت نظامی یا غیرنظامی یهودیان مذهبی به توافق نرسند از دولت خارج می شود.

الیاس کرام خبرنگار این شبکه در قدس در گزارشی با اشاره به درخواست موفاز از اعضای حزب خود برای بررسی خروج از دولت ائتلافی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پی شکست مذاکرات با لیکود در خصوص تصویب قانون مربوط به الزام یهودیان مذهبی به انجام خدمت نظامی یا مدنی گفت: به نظر می رسد موفاز در پایان جلسه با اعضای حزب خود آخرین فرصت را قبل از خروج از دولت ائتلافی به نتانیاهو داده است.

موفاز گفت: این جلسه برای دولت ائتلافی و نیز آینده اسرائیل بسیار مهم است. حزب به من مسئولیت داده است تا به مذاکرات ادامه دهم و درباره ادامه حضور در دولت یا خروج از آن تصمیم گیری کنیم.

در ادامه گزارش آمده است: اعزام یهودیان مذهبی به خدمت نظامی بارزترین شرط موفاز برای پیوستن به دولت ائتلافی نتانیاهو بود اما اختلاف بین لیکود و کادیما درباره مجازات مالی فراریان از خدمت و محروم کردن موسسه ها و دانشسراهای دینی از بودجه های دولتی از جمله موانع موجود بر سر راه دستیابی آنها به توافق در این خصوص به شمار می رود.

الیاس کرام در ادامه گزارش خود می افزاید: در این میان برخی معتقدند این بحران ساختگی است و موفاز و نتانیاهو خودشان این بحران را ایجاد کرده اند تا روند اوضاع را به سمت برگزاری انتخابات پیش از موعد سوق دهند تا راه بازگشت به عرصه سیاست را به روی ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل ببندند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.