گزارش خبری آریا؛ جنگ قدرت در میان سران صهیونیستی بالا گرفت

خبرگزاری آریا-همزمان با مطرح شدن احتمالاتی در خصوص سقوط کابینه رژیم صهیونیستی و نیز انحلال پارلمان این رژیم خبرها از تشدید اختلافات و جنگ قدرت میان مقامات رژیم صهیونیستی حکایت دارد . 
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،  اویگدور لیبرمن ، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هشدار داد و تاکید کرد که این موضوع به نفع اسرائیل نیست.
اویگدور لیبرمن در عین حال افزود حزب “اسرائیل خانه ما ” در صورتی که کابینه، جایگزینی را برای قانون سربازی اجرا نکند، بیش از این در کابینه حضور نخواهد داشت.
حزب مذکور قانونی را با نام قانون “تال” مطرح کرده است که بر اساس آن تمامی جوانان اسرائیلی موظف به گذراندن دوران سربازی می‌شوند.
اویگدور لیبرمن خواستار آن شد که ائتلاف کنونی کابینه باقی بماند و انتخابات عمومی در تاریخ خود در سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

درخواست حزب  کادیما
این گزارش در حالی است که رییس حزب صهیونیستی “کادیما” برگزاری انتخابات زود هنگام را در مناطق اشغال شده خواستار شد.
به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی ، “شائول موفاز” رییس حزب کادیما بر خلاف نظر آویگدور لیبرمن” وزیر امور خارجه اسراییل که برگزاری انتخابات زودهنگام را به نفع تل‌آویو نمی داند، برگزاری این انتخابات را خواستار شده است.
“موفاز” تهدید کرد،در صورتی که “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر به گفتگو برای تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی روی نیاورد در آن صورت حزب کادیما نیز همانند دو حزب کار و مرتص پیشنهادی را برای جلو انداختن برگزاری انتخابات ارائه خواهد کرد.
موفاز پیشنهاد کرد، انتخابات پارلمانی اسراییل ۱۶ اکتبر برگزار شود.
“بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژبم صهیونبستی نیز در پاسخ به درخواست‌ برخی احزاب معارض و تهدیدات آویگدور لیبرمن” مبنی بر خروج از ائتلاف گفت،هرگز تسلیم باج‌خواهی سیاسی نخواهد شدو تمایل دارد دوره کابینه خود را تا موعد قانونی انتخابات آینده ادامه دهد .
این اظهارات نتانیاهو در حالی است که برخی فراکسیون‌ها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

احتمال انحلال پارلمان
هشدار لیبرمن در شرایطی است که مطبوعات رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کردند که برخی شواهد و قرائن بیانگر احتمال انحلال هجدهمین پارلمان این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام است.
روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت” نوشت : برخی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که احتمال انحلال هجدهمین پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام بویژه با توجه به درخواست برخی اعضای حزب لیکود و تهدیدات برخی از طرف‌ها برای خروج از ائتلاف دولتی، وجود دارد.
روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” هم نوشت : در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام حزب لیکود به رهبری”بنیامین نتانیاهو” در مقابل رقبای خود اکثریت پارلمان را کسب خواهد کرد.
بر اساس نظرسنجی که این روزنامه منتشر کرد در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام حزب لیکود از مجموع ۱۲۰ کرسی صاحب ۳۱ کرسی خواهد شد در حالی که اصلی‌ترین رقبای این حزب یعنی حزب کار و حزب “اسرائیل خانه ما” هر یک به ۱۵ کرسی دست خواهند یافت.
حزب میانه‌رو “کادیما ” هم که هم اکنون صاحب ۲۸ کرسی است در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام تنها به ۱۳ کرسی دست خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که حزب تازه تاسیس”آینده” به ریاست “یائیر لابید” روزنامه‌نگار سابق نیز به ۱۱ کرسی دست یابد.
این در حالی است که فراکسیون حزب کار نیز تصمیم دارد طرح انحلال پارلمان و برگزاری زودهنگام انتخابات را ارائه کند.

همزمان با مطرح شدن احتمالاتی در خصوص سقوط کابینه رژیم صهیونیستی و نیز انحلال پارلمان این رژیم خبرها از تشدید اختلافات و جنگ قدرت میان مقامات رژیم صهیونیستی حکایت دارد .
در این چارچوب یاول دیسکین ، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت ) با بی لیاقت توصیف کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به انتقاد از آنان پرداخت .
جنگ لفطی بین مقامات رژیم صهیونیستی در پی تشدید سردر گمی های مقامات این رژیم در خصوص مسائل سیاست خارجی و داخلی این رژیم ،تشدید شده است .
در عین حال یاول دیسکین از وقوع ترورهای سیاسی ناشی از تشدید جنگ قدرت و افزایش افراط گرایی در جامعه صهیونیستی هشدار داد.
یاول دیسکین هشدار داد که یک ترور سیاسی دیگر در فلسطبن اشغالی مانند آنچه که در سال ۱۹۹۵ برای اسحاق رابین نخست وزیر پیشین توسط یکی از افراطیون صهیونیست روی داد، رخ خواهد داد .
مسائل مذکور بیانگر آن است که تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی ابعاد خطرناک تری یافته است و بیش از پیش این رژیم جعلی را به سوی فروپاشی سیاسی سوق داده است .
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.