با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان موافقت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه در دولت در حال تکمیل است که در روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود.

با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان موافقت شد

به گزارش ممتاز نیوز، داود منظور در خصوص تغییرات کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و افزایش حقوق کارمندان به ۲۰ درصد گفت: افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با ظرفیت‌های تامین مالی باشد و هدف دولت این است که بودجه غیر تورمی بسته شود.

منظور توضیح داد: قطعاً مردم راضی نخواهند بود که میزان حقوق و دستمزد را بالا ببریم، اما از روش‌های تورمی مانند روش‌های قرضه‌ای یا با استفاده از ظرفیت‌های نظام بانکی بخواهیم کسری بودجه دولت را تامین کنیم، زیرا نهایتاً اثر تورم بیشتر می‌شود و افزایش حقوق را خنثی می‌کند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق در لایحه بودجه ۱۸ درصد بود که مجلس آن را کافی ندانست و دولت هم با افزایش ۲۰ درصد حقوق موافقت کرد، البته اقداماتی هم در مجلس برای فوق‌العاده‌های خاص در حال انجام است که برخی از دستگاه‌ها آن را پیشنهاد دادند و در مورد این موضوع در حال رایزنی با مجلس هستیم تا به جمع‌بندی برسیم.

بخش دوم لایحه بودجه روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم بخش فرهنگ در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یافته است، بیان کرد: معتقدیم پیشرفت اقتصادی بدون پیوست فرهنگی و پیشرفت در حوزه فرهنگ امکان‌پذیر نیست، یعنی دولت به دنبال پیشرفت همه جانبه است. این موضوع را حوزه‌های زیربنایی و زیرساختی در کنار هم می‌بینیم.

منظور گفت: در نظام برنامه‌ریزی و تدوین برنامه هفتم هم به موضوع فرهنگ پرداختیم و اکنون بخش اول لایحه ۱۴۰۳ که اولین برش از برنامه هفتم است در مجلس در حال نهایی شدن قرار دارد و بخش دوم لایحه بودجه نیز در دولت در حال تکمیل است که در روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.