با انرژی‌ زاترین میوه‌ها آشنا شوید

اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید احتمالا مصرف‌ یک وعده ناهاری سنگین و پرچرب شما را خواب‌آلوده و خسته کرده و یا اینکه با انجام کار زیاد انرژی خود را مصرف کرده‌اید.

 

MiveH.42

 

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از ایسنا ؛ با توجه به اینکه اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌کنیم معمولا به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی خود می‌افتیم و به دنبال راه‌حلی برای کسب مجدد انرژی هستیم.

 

این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:


– موز: تمام مربیان ورزشی توصیه می‌کنند که پیش از شروع تمرینات، یک عدد موز بخورید. موز منبع غنی از کربوهیدرات‌ها است و در راس فهرست میوه‌های انرژی‌زا قرار دارد.

 

– هندوانه: خوردن این میوه، طراوت و شادابی ایجاد می‌کند و منبع غنی از ویتامین C است. همچنین هندوانه ذخیره آب فوق‌العاده‌ای است که مانند یک آبادی در وسط بیابان، امیدوارکننده است.

 

– سیب: این میوه از منابع غذایی بسیار مهمی است که می‌تواند به آرامی انرژی در بدن آزاد کند و همچنین سرشار از ویتامین C، B و پتاسیم که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

 

– پرتقال: این میوه نیز «نیروگاه» انرژی و ویتامین C است. به علاوه پرتقال حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، مواد معدنی و فیبر خوراکی است که به بهبود فعالیت‌های سالم بدن کمک می‌کند.

 

– انبه: این میوه اصطلاحا شاه‌میوه‌ها نامیده شده است و سرشار از ویتامین‌های B و C، کلسیم، پتاسیم، روی، فولیت و پروتئین است.

 

– آووکادو: این میوه نیز هر چند حاوی ذخایر قابل توجه چربی است اما چربی آن از نوع خوب است و از جمله میوه‌هایی است که به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی، می‌توان روی آن حساب کرد.


سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.