اندر خواص بلوط تاج به سر

گردآوری شده در گروه مجله خانواده ممتاز


مواد مغذی و خواص میوه‌ی شاه‌بلوط وسیله‌ی مناسبی برای مقابله با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و بعضی از سرطان‌ها محسوب می‌شوند.


شاه‌بلوط

همان میوه‌ی شاه‌بلوط را می‌گوییم. یک میوه‌ی پاییزی و سرشار از خاصیت. این میوه حاوی منیزیم و یک میوه‌ی مناسب برای اهالی ورزش است، به خوبی شما را سیر می‌کند، کلسترول خونتان را پایین می‌آورد و غیره. با ما باشید تا با گوشه‌ای از خواص این میوه آشنا شوید.

 

میوه‌ی شاه‌بلوط و کلی انرژی زود جذب

شاه‌بلوط سرشار از نشاسته است و برای همین هم یک ماده‌ی غذایی انرژی‌زا محسوب می‌شود. گلوسیدهای موجود در آن بعد از پخته شدن به راحتی هضم می‌شوند و به تدریج تولید انرژی می‌کنند. مزیت شاه‌بلوط این است که قند خون را به سرعت بالا نمی‌برد و شاخص گلیسمی آن نیز بالا نیست. وجود ویتامین‌های خانواده‌ی B (به خصوص ویتامین B1) در این میوه سبب می‌شود که بدن بتواند به خوبی گلوسیدهای آن را جذب کرده و تولید انرژی کند.

این میوه سرشار از فیبر است برای همین هم با اشتهای بسیار مقابله کرده و به خوبی از عهده‌ی سیر کردن شما بر می‌آید. در واقع با مصرف مقدار کمی از این میوه هم سیر می‌شوید. خوشبختانه برای طبخ این میوه نیازی به افزودن روغن نیست.

میوه‌ی شاه‌بلوط: پر از مواد معدنی

میوه‌ی شاه‌بلوط سرشار از مواد معدنی است و برای همین هم برای ورزشکاران بسیار مفید است. این میوه حاوی میزان بسیاری پتاسیم، آهن و عناصر مغذی است که برای بدن ورزشکاران لازم است. میوه‌ی شاه‌بلوط همچنین منبع خوب منیزیم است. در واقع ۱۰۰ گرم از این میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ماده‌ی معدنی را تامین می‌کند.

مواد مغذی و خواص میوه‌ی شاه‌بلوط وسیله‌ی مناسبی برای مقابله با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و بعضی از سرطان‌ها محسوب می‌شوند

باید بدانید که جذب میزان کافی منیزیم معمولاً کار ساده‌ای نیست به خصوص اگر استرس بسیاری داشته باشید. از این قبل میوه‌ی شاه‌بلوط حاوی منگنز و مس نیز می‌باشد. ۱۰۰ گرم از این میوه ۱۰ تا ۲۰ درصد منگنز و ۱۰ درصد مس بدن را تامین می‌کند.

میوه‌ی شاه‌بلوط: برای پیشگیری از بیماری‌ها

مواد مغذی و خواص میوه‌ی شاه‌بلوط وسیله‌ی مناسبی برای مقابله با بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و بعضی از سرطان‌ها محسوب می‌شوند. در واقع گلوسیدهای پیچیده، میزان اسیدهای چرب اشباع‌نشده و فیتواسترول‌ها، فیبرها و میزان بالای منیزیم، مس و ویتامین E موجود در این میوه تضمین‌کننده‌ی سلامتی بدن محسوب می‌شوند و بیماری‌ها را از شما دور می‌کنند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

خواص میوه بلوط

اندر خواص میوه‌ی شاه‌بلوط

آشنایی با خواص انواع میوه‌ها

آشنایی با خواص انواع آجیل و دانه‌ها

… درحال بارگذاری


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.