با تاسیس سالن‌هایی همچون خانه نمایش شماره دو تئاتر را به میان مردم می­بریم

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۴:۱۵:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: مهمترین هدف­مان از تاسیس خانه نمایش شماره دو آشنایی و نزدیک شدن هر چه بیشتر مردم با تئاتر بود.
به گزارش خبرگزاری آریا،”محمد دشتگلی” با اشاره به تاسیس خانه‌ نمایش شماره دو گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی این چنین کانون‌هایی در محله‌های شهر تهران دستیابی به شعار تئاتر برای همه است و ما می‌خواهیم بدین طریق تئاتر را به میان مردم ببریم.
وی با اشاره به این که با این هدف خانه­نمایش در محله‌های تهران در حال شکل‌گیری است، عنوان کرد: خانه نمایش شماره دو در دل یک محله تهران (خیابان لارستان) و در بین بافت خانه‌های مردم تاسیس شده است.
دشت‌گلی خاطرنشان کرد: هرچند که این فضا دارای محدودیت در تعداد صندلی‌هاست و ظرفیت کمی دارد، ولی برای اهالی محل این امکان را ایجاد می‌کند که بتوانند به راحتی در نزدیکی محل زندگی‌شان از یک اثر نمایشی دیدن کنند.
وی تصریح کرد: قطعا این مکان‌ها می توانند کاربردهایی غیر از تئاتر هم داشته باشند، برای مثال گروه‌های نمایشی می‌توانند از طبقه دوم خانه نمایش استفاده کنند، همچنین کانون‌هایی مانند تئاتر سیار، تئاتر مدارس، تئاتر آیینی و سنتی و… می‌توانند در چنین فضاهایی مستقر شوند.
مشاور معاون هنری با بیان این که تاسیس این گونه فضاها در شهر تهران تاثیر بسیار زیاد در روحیه جامعه هنری کشور دارد، اظهار کرد: تاسیس این مکان­ها باعث گسترش فضای کار برای هنرمندان خواهد شد و این امر کمک بسیار زیادی به جامعه تئاتری کشور خواهد کرد و از سویی باعث ایجاد درآمدزایی در بین هنرمندان نیز می‌شود.
دشت‌گلی در پایان با اشاره به این که مهم‌ترین هدف‌مان از تاسیس خانه نمایش شماره دو آشنایی و نزدیک شدن شهروندان با تئاتر است، تصریح کرد: به زودی هیات مدیره و مدیر اجرایی خانه نمایش شماره دو معرفی شده و اجرای نمایش در این محل آغاز خواهد شد.
گفتنی است، خانه نمایش شماره دو در خیابان ولیعصر، خیابان مطهری، خیابان لارستان، کوچه جهانسوز، پلاک   ۶ واقع است.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۶۱۵۲۸۳۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.