با تروریستها سازش نمی کنیم

جام جم آنلاین: رییس جمهوری سوریه با اشاره به رسوایی برخی کشورها در بحران این کشور تأکید کرد: بحران سوریه داخلی نیست بلکه این کشور با جنگی که از خارج هدایت می شود روبرو است، و سوریه با تروریستها سازش نمی کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، “بشار اسد” در افتتاحیه دوره جدید پارلمان، در جمع نمایندگان و مسئولان سوری گفت:ما امروز با طرحی برای فتنه انگیزی در کشور، و ویران کردن میهن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید بین تروریسم و فعالیتهای سیاسی تفاوت قائل شد، خاطرنشان کرد: تروریسم به همه طرفها داخل سوریه ضربه زده است.

اسد با تأکید بر ضرورت ایستادگی در برابر بحران، گفت: ملت سوریه به ما آموخت که باید با مشکل روبرو شد، نه اینکه از آن گریخت.

وی با اشاره به اینکه برخی دخالت خارجی در بحران سوریه را بعید دانسته بودند، گفت: برخی کشورهای منطقه و جهان خود را در بحران سوریه رسوا کردند.

رییس جمهوری سوریه مرحله فعلی را برای کشورش از دوران استعمار بسیار خطرناکتر توصیف کرد و گفت: اکنون دشمن داخل سوریه شده است.

اسد با تأکید بر ادامه روند اصلاح مسائل سیاسی در کشور، خاطرنشان کرد: روند سیاسی در کشور روبه جلو درحرکت است، ولی در عین حال اقدامات تروریستی درحال تشدید می باشد.

وی با بیان اینکه نباید مسائل ملی را با مسائل شخصی درهم آمیخت، تأکید کرد: امنیت ملی در سوریه خط قرمز است.

بشار اسد گفت: ما امروز در سوریه با یک طرح فتنه انگیزانه روبرو هستیم که پایه و اساس آن تروریسم و جنگی است که از خارج اداره می شود.

وی ادامه داد: دولت سوریه از هر کسی که بخواهد به کشور بازگردد، انتقام نمی گیرد؛ هزاران نفر از کسانی که سلاح حمل کرده بودند، به دعوت دولت پاسخ گفتند.

بشار اسد تأکید کرد: هیچ گونه عقب نشینی در ارتباط با اصلاح مطرح شده در سوریه صورت نخواهد گرفت، و درهای سوریه به روی هر کسی که خواستار اصلاح واقعی باشد و همچنین کسانی که هنوز به گفتگوهای ملی نپیوسته اند، باز است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.