با تمرکز بر گروه های آسیب پذیر انجام می گیرد

۲۱خردادماه،

نظام مراقبت بیماری ها با توجه به شیوع فصل آن ها؛

همه ساله نظام مراقبت بیماری ها با توجه به شیوع فصل آن ها، از طریق آموزش پرسنل، آمادگی مراکز بهداشتی درمانی و آزمایشگاه ها با تمرکز بر گروه های آسیب پذیر انجام می گیرد.

دکتر زحمت کش، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به ماهیت فصل بهار و تابستان همه ساله شاهد افزایش بیماری های منتقله از آب و غذا هستیم.

وی گفت: در این رابطه برخی گروه های سنی بیشتر در معرض خطر ابتلا و در مواردی مرگ و میر می باشند، لذا رعایت بهداشت فردی و عمومی و عدم استفاده از آب آشامیدنی غیر مطمئن، استفاده از غذاهای مانده، عدم نگهداری غذای پخته در کنار غذای خام، شستشوی دست ها، عدم استفاد از میوه های فصلی به صورت نشسته از توصیه هایی است که برای کاهش موارد ابتلا به بیماری های منتقله از آب و غذا باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: یکی از خطرات ابتلا به این بیماری ها بروز استفراغ و اسهال و از دست دادن آب و الکترولیت های بدن است که در جمعیت کودکان و سالمندان سبب تشدید بیماری، تشدید عوارض بیماری و حتی مرگ و میر می شود.

وی اظهار کرد: همه ساله نظام مراقبت بیماری ها با توجه به شیوع فصل آن ها، از طریق آموزش پرسنل، آمادگی آزمایشگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی و آموزش جامعه هدف با تمرکز بر گروه های آسیب پذیر جزو برنامه حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه قرار می گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.