با دروپال چی در روز جهانی آموزش دروپال همراه شوید

۱۹م آذر ،

روز ۲۴ آذر مصادف است با روز جهانی آموزش دروپال. به همین جهت “دروپال چی”، برگزار کننده رسمی این روز در ایران، اقدام به برگزاری دوره آموزش “سلام دروپال” کرده است. این دوره آموزشی در روز ۲۴ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می گردد. اما دروپال چیست و چه مباحثی در این دوره آموزش داده می شوند؟

 

دروپال چیست؟

برای معرفی دروپال همینطور که در پایگاه اینترنتی “دروپال چی” گفته است با تعریف زیر روبرو هستیم:

دروپال یک فریم‌ورک رایگان است که توسط جامعه‌ فعال و بزرگی پشتیبانی می‌شود.از این فریم‌ورک برای ساخت، سازمان‌دهی، ارایه و مدیریت وب‌سایت استفاده می‌شود.میلیون‌ها نرم‌افزار و وب‌سایت هم‌اکنون از دروپال استفاده می‌کنند. دروپال انتشار یافتن محتوی برای تیم تولید محتوی، ساخت پایگاه اینترنتی برای توسعه‌دهندگان وب و همچنین افزودن امکانات به پایگاه اینترنتی‌های موجود را ساده کرده است. بسیاری به اشتباه دروپال را تنها یک نرم‌افزار مدیریت محتوی(CMS) می‌نامند و این درحالی است که دروپال توانایی‌های بسیار بیشتری دارد.

روز جهانی آموزش دروپال

امسال نیز همچون دوره های قبل Drupal Association با همکاری سازمان ها و شرکت های فعال در حوزه آموزش اقدام به برگزاری روز جهانی دروپال در تاریخ ۱۴ دسامبر مصادف با ۲۴ آذرماه کرده است.  هدف از این روز، آشنایی با دروپال برای اشخاصی که تازه با دروپال آشنا شده اند و یا قصد استفاده از آن را دارند است.

دروپال چی در این روز مباحثی همچون  “سلام دروپال”، “نصب دروپال”، “محتوی و ساخت”،  “روش نصب قالب”، “روش نصب ماژول”، “راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی” و “روش کار با پایگاه داده” را آموزش خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با مباحث و همچنین مدرسین دوره از طریق لینک صفحه آموزش این دوره می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید.

زمان این اتفاق جهانی همانطور که گفته شد ۲۴ آذر ماه است که برای ثبت نام در این دوره می توانید از طریق لینک صفحه آموزش دروپال چی اقدام کنید.

 

صفحه روز جهانی آموزش دروپال

صفحه ثبت نام آموزش دروپال توسط دروپال چی در ۲۴ آذرماه 

 

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.