با سه نوع از نرمش ها آشنا شوید

با سه نوع از نرمش ها که هر کدام از این حرکات به کشش و نرمش قسمتی از بدن کمک می کند آشنا شوید.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قبل از انجام ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری و دیگر ورزش ها بهتر است به مدت ۵ دقیقه حرکت کششی را انجام دهید.

وی گفت: در زیر سه نوع از این نرمش ها را توضیح خواهیم داد که هر کدام از این حرکات به کشش و نرمش قسمتی از بدن کمک می کند.

کاظمی صالح تصریح کرد: به فاصله ۴۵ سانتیمتر از دیوار ایستاده (رو به دیوار) سپس به جلو خم شوید و با دست ها به دیوار فشار آورید، زانوها را خم کنید و تا ۱۰ بشمارید و سپس استراحت کرده و این کار را یک تا دو تا بار دیگر تکرار کنید.

وی تصریح کرد: نوع دیگر نرمش به این گونه است که بایستید و بدون خم کردن زانو ها تا حد امکان، کف دستها را به زمین برسانید و تا ده بشمارید سپس استراحت کرده و این حرکت را یک تا دو بار دیگر تکرار کنید.

این متخصص به نوع دیگر نرمش اشاره کرد و گفت: پای راست خود را روی پله، صندلی یا شی دیگر قرار داده در حالیکه پای دیگر را راست نگه داشته اید آهسته به جلو خم شده، با دست راست، شست پای راست را لمس کنید این حرکات را تا ده بار تکرار کنید و ده باز نیز همین حرکت را با دست چپ انجام دهید سپس پای چپ را روی صندلی گذاشته و به طور مجدد همین کار را تکرار کنید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.