با موافقت نمایندگان:میزان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به ایثارگران مشخص شد

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۷:۱۸:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نمایندگان مجلس میزان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به جانبازان ۲۵ درصد به بالا، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد، همسران و والدین شهدا، تسهیلات خرید یا ساخت مسکن مشخص کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۱ کل کشور با جز‌ء ۴ بند ۱۴ این لایحه موافقت کردند.
به موجب این جزء دولت موظف است در اجرای بند(ل) ماده(۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در سال به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر، آزادگان و فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای هفتاد درصد(۷۰%)، همسران و والدین شهداء تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعطاء نماید.
مبلغ تسهیلات مزبور به‌ازای هر واحد مسکونی در شهرهای بیش از یک میلیون نفر چهارصد و پنجاه میلیون (۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال، مراکز استانها سیصدوپنجاه میلیون(۳۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال، سایر شهرها دویست و پنجاه میلیون (۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال و برای روستاها یکصد و پنجاه میلیون(۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال با نرخ چهار درصد(۴%) و بازپرداخت بیست‌ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین می‌گردد.
دولت موظف است نسبت به تضمین، پیش‌بینی و پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی بانکهای عامل اقدام نماید.
بانکهای عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و أخذ تضمین‌های بازپرداخت لازم به‌میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر(چهار درصد) اقدام نماید.
به موجب تبصره این جزء دولت مکلف است به جانبازان و آزادگان و خانواده شهدای دارای مسکن نا تمام و نامناسب که قبلا از وام‌های کمتر از سقف وام مصوب در سال ۱۳۹۰ استفاده کرده‌اند، مابه‌التفاوت آن را با همان وثیقه قبل یا وثیقه جدید پرداخت نماید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۹۱۸۵۸۶۴۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.