با موافقت وزیر کشور، ۵۸۱ دهیاری جدید تاسیس می‌شود

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به موافقت وزیر کشور طی هفته‌های اخیر گفت: مجوز تاسیس ۵۸۱ دهیاری جدید، مطابق ضوابط تعیین شده، صادر و به استانداران ابلاغ شد.

با موافقت وزیر کشور، ۵۸۱ دهیاری جدید تاسیس می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهیار نورعلی افزود: فرایند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی روستا و دارای کد تقسیمات کشوری بر اساس سیاست‌های وزارت کشور در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در این راستا، ۱۱۸ دهیاری در استان اردبیل، ۱۶۵ دهیاری در استان لرستان، ۱۴۲ دهیاری در استان مازندران، ۱۱۹ دهیاری در استان کرمان و ۳۷ دهیاری در استان همدان واجد شرایط شناخته شده است و مجوز تاسیس آنها توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ شد.

نورعلی با بیان شاخص‌های لازم برای انتخاب دهیاری‌های جدید، تصریح کرد: از مهمترین شاخص‌های تأسیس دهیاری‌ها، جمعیت روستاهاست که معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پایش و ارزیابی مناطق مختلفی از استان‌ها، آن دسته از روستاهایی که واجد شرایط لازم هستند، انتخاب و با پیگیری‌های مستمر، مجوز تأسیس این تعداد دهیاری را صادر می‌کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.