با گوگل به داخل فروشگاه‌ها سرک بکشید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

فاوانیوز: شرکت اینترنتی گوگل کار بر روی پروژه ای آزمایشی را آغاز نموده که امکان ملاحظه داخل فروشگاه‌ها و دیگر مراکز تجاری را که در “نقشه گوگل” قابل جست‌وجو می باشند، فراهم می‌کند.

شرکت اینترنتی گوگل کار بر روی پروژه ای آزمایشی را آغاز نموده که امکان ملاحظه داخل فروشگاه‌ها و دیگر مراکز تجاری را که در “نقشه گوگل” قابل جست‌وجو می باشند، فراهم می‌کند.

 به گزارش تفسیری فاوانیوز از سیتنا به نقل از بی بی سی، این پروژه بخش تازه ای از خدمات “استریت‌ویو” (نمای خیابانی) گوگل خواهد بود که در حال حاضر امکان دیدن نمای خارجی خیابان‌ها و جاده‌ها را فراهم می‌کند.

  خدمات فعلی استریت‌ویو تاکنون بارها سبب شکایت کسانی شده که می گویند ناقض حریم شخصی آنها شده است. با این حال، گوگل می‌گوید سرویس تازه، داوطلبانه و با اجازه مالکان فروشگاه‌ها و مراکز راه‌اندازی می‌شود.

  یکی از سخنگویان گوگل می‌گوید: “پروژه تازه بر اساس پروژه هنری گوگل که با استفاده از فناوری استریت‌ویو نماهای داخلی ۱۷ موزه را نمایش می‌دهد، تعریف شده و استفاده خلاقانه دیگری است از فن‌آوری استریت‌ویو برای کمک به مراکز تجاری.”

این پروژه در مرحله اول در مناطقی از لندن، پاریس و شهرهایی در ژاپن، استرالیا و آمریکا اجرا خواهد شد.

شرکت آمریکایی گوگل می‌گوید پروژه تازه را با تماس با فروشگاه‌ها و مراکزی که بیشترین سهم را در جست‌وجوی اینترنتی داشته‌اند، آغاز نموده است.

این مراکز شامل رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و تعمیرگاه‌های خودرو می گردد که گوگل به آنها پیغام داده می‌توانند درخواست خود را برای فرستادن عکاس ارسال نمایند.

فروشگاه‌های و رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور و همینطور بیمارستان‌ها و دفاتر حقوقی در این مرحله از پروژه جایی نخواهند داشت.

به مالکان مراکز تجاری گفته شده که برای استفاده از خدمات تازه گوگل باید مشتریان و کارمندان خود را از روند عکسبرداری پیش از آغاز آن آگاه نمایند. گوگل اطمینان داده است که تصاویر رهگذران یا به صورت محو شده منتشر خواهد شد یا اصلا منتشر نخواهد شد.

به گزارش تفسیری سیتنا (citna.ir)، گوگل در سرویس تازه خود علاوه بر فراهم نمودن تصاویر ۳۶۰ درجه ای با استفاده از عدسی‌های “فیش‌آی”، عکس‌های معمولی نیز از فروشگاه یا مرکز تجاری مورد نظر در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

این جستجوگر اینترنتی می‌گوید که حقوق مولف همه عکس‌های گرفته‌شده تنها در اختیار این شرکت خواهد بود و این عکس‌ها ممکن است برای مصارف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در عین حال مالکان فروشگاه‌ها می‌توانند درخواست حذف بعضی از تصاویر را بدهند، اما بر اساس شرایط قرارداد، گوگل مجبور به اجرای درخواست آنها نخواهد بود.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.