بحران ”انتخاب” در مقابل مردم آمریکا

خانواده های آمریکایی نگران سرنوشت فرزندان خود در اقتصاد پیش روی کشور هستند و این امر از عوامل موثر در انتخاب رئیس جمهور آینده آمریکا به حساب می آید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، تا انتخابات جنجالی ریاست جمهوری آمریکا چندهفته ای بیش باقی نمانده است. دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه انتخابات آمریکا، آخرین نفس های خود را برای پیروزی می زنند اما براساس آمار ارائه شده از مرکز ثبت نام رای دهندگان واجد شرایط، پیروزی باراک اوباما محتمل تر است.
بیش از نیمی از رای دهندگان به ادامه حضور اوباما در پست ریاست جمهوری اذعان دارند و معتقدند اوباما بر میت رامنی چیره خواهد شد. اما درکنار انتظارات و تصورات، رقابت بسیار تنگاتنگ است و آسیب پذیری کمپین هر دو نامزد انتخاباتی بسیار زیاد است.
این دوران یکی از چالش برانگیزترین زمان ها برای میت رامنی بود که طی آن ۳۱ تا ۶۳ درصد از رای دهندگان به برنده شدن اوباما ابراز امیدواری می کنند.

باراک اوباما قرار است روز چهارشنبه هفته جاری در ایالت دنور آمریکا سخنرانی کند. حدود ۲۹ تا ۵۶ درصد از مردم، موفقیت وی را در این سخنرانی پیش بینی می کنند.
در واقع مردم آمریکا می گویند: نتایج سخنرانی او افزایش فشار بر رامنی جهت خارج کردن او از عرصه رقابت ها می باشد. هرچند که این کار سختی است، اما به نظر می رسد سیاست های جنگ طلبانه رامنی موقعیت او را در چشم مردم تضعیف کرده باشد.
البته اوباما از جهات دیگر نیز سود می برد. ۶۶ درصد مردم می گویند، سیاست های وی به نفع طبقه متوسط جامعه بوده است. ۵۷ درصد از مردم می گویند، رامنی رئیس جمهور طبقه ثروتمندان است و نفعی برای طبقه متوسط و فقیر جامعه ندارد. این امر نکته منفی برای کمپین جمهوریخواهان به حساب می آید.

چندی پیش رامنی در یک سخنرانی خرافی به تعداد زیادی از مردم آمریکا توهین کرد و اعلام کرد که ۴۷ درصد از آمریکایی ها، مالیات پرداخت نمی کنند، از طرف دیگر خود را هم قربانی برشمرده و مسئولیت زندگیشان را به دوش نمی کشند.
مردم آمریکا از شنیدن این اظهارات بسیارعصبانی شدند و همین موضوع محبوبیت و شانس موفقیت رامنی را کاهش داد. مردم معتقدند اینکه بخش فقیر جامعه آمریکا اعم از معلولین، دانش آموزان، کارگران فقیر و بیکارها مالیات ندهند؛ ابدا بی عدالتی نسبت به بخشی که توانایی پرداخت مالیات دارند نیست.
هرچند که آمریکایی ها به موفقیت اوباما راغب تر هستند اما هنوز هم مردم از مسیری که اقتصاد کشور در پیش گرفته است بسیار ناراحتند. “خانواده های آمریکایی نگران سرنوشت فرزندان خود در اقتصاد پیش روی کشور هستند.” تقریبا از هر ۱۰ خانواده آمریکایی، ۶ خانواده درگیر معظلات اقتصادی است. کمتر از نیمی از مردم که حدود ۴۷ درصد می باشند امیدوارند که شاید اوباما سیاستهای بهتری را در پیش بگیرد. آنها از اوباما انتظار دارند که دولت فدرال را مجبور به تزریق پول به بازار کند. از نظر مردم اوباما می بایستی شکاف عمیق طبقاطی بین افراد جامعه را کاهش دهد و این موضوع با توجه به اقتصاد ورشکسته آمریکا در هاله ای از ابهام قرار دارد.
می توان گفت: مردم آمریکا از بین گزینه های “بد” و “بدتر” گزینه “بد (اوباما)” را انتخاب می کنند تا شرایط زندگی شان از وضعیت موجود وخیم تر نشود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.