بحرین و سرکوب بی رحمانه مردم؛ ادامه سکوت مرگبار مدعیان

قیام مردم بحرین همگام با دیگر کشورهای عربی به ویژه مصر و تونس آغاز شد و مردم این کشور دست به تظاهرات مسالمت آمیز در نقاط مختلف این کشور به ویژه میدان اللولوء زدند که به شدت سرکوب شد، با این حال قیام مردمی بحرین مورد بی توجهی جهانیان قرار گرفت.

اوضاع بحرین گواه آشکاری از سیاست یک بام و دوهوای آنچه به جامعه بین المللی موسوم است، بوده و هست، زیرا جامعه جهانی در حالی که برای ساقط کردن رژیم دیکتاتوری معمر قذافی وارد عمل شد و تلاش همه جانبه ای را متلاشی کردن سوریه به عمل آورده است، اعتنایی به قیام مردم بحرین نکرد.

غرب و به ویژه آمریکا که پایگاه نظامی مهمی در بحرین دارد در حالی چشم خود بر خواسته های دموکراتیک مردم بحرین بست که مدعی حقوق بشر در سراسر دنیاست.

غربی ها نه تنها توجهی به قیام بر حق ملت بحرین نکردند، بلکه به اشغال آن از سوی نظامیان سعودی نیز چراغ سبز نشان دادند زیرا آنها فقط منافع خود را می بینند.

انقلاب مردم بحرین در حالی دنبال می شود که شاهد افزایش سرکوبگری از سوی رژیم مورد حمایت غرب و سعودی ها هستیم.

ابزارهای سرکوبگرانه رژیم بحرین به خوبی نشان دهنده این است که حامیان غربی و دستگاههای اطلاعاتی آنها به کمک آل خلیفه آمده اند.

اخیرا اخباری درباره کارگذاشتن دستگاههای شنود در منازل مخالفان برای زیر نظر گرفتن تحرکات آنها مخابره شده بود، همچنین تلاشهای رژیم برای هتک حرمت نوامیس برای درهم شکستن مقاومت مردمی شیوه ای است که به طور حتم به نظامیان از سوی دستگاههای اطلاعاتی غربی آموخته شده است.

از به کار گیری سلاحهای ممنوعه همانند سلاح ساچمه ای و گازهای خفه کننده نیز نباید گذشت، زیرا به کارگیری این سلاحها در برابر دیدگان مدعیان حقوق بشر انجام می شود.

رژیم بحرین برای درهم شکستن مقاومت مردمی حتی از تیراندازی به کودکان کم سن و سال نیز خودداری نکرده است و نمونه بارز آن احمد منصور النهام چهار ساله بود که در اثر اصابت سلاح ساچمه ای چشم چپ خود را از دست داد.

ترفندی که اخیرا رژیم به کار گرفته است حمله به منازل مردم و تخریب اثاثیه آنها و نیز زیرپا گذاشتن همه حریمهای شرعی و اخلاقی است.

چندی پیش خبری درباره شکستن درب حمام منزلی که یک زن بحرینی در حال دوش گرفتن در آن بود مخابره شد که این اقدام خشم بحرینی ها را برانگیخت.

نظامیان رژیم بحرین به تمام  مناطق از جمله جزیره ستره، وادیان، القریه، مرکوبان، الخارجیه، أبوالعیش ،العکر، المعامیر، الدیر، المقشع، کرانه، کرزکان، شهرکان، الکوره، جدعلی، السنابس، النعیم، عالی، بوری، جدحفص، المصلى، سلماباد، توبلی حمله می کنند.

ابزارهای رژیم علیه مردم حمله به منازل در نیمه های شب، پرتاب گازهای سمی به داخل منازل، بازداشت مخالفان، ضرب و شتم آنها، حمله به رهگذران، شکستن اثاثیه منازل، ضرب و شتم ساکنان منازل به ویژه زنان، سرقت پول مردم و گازهای اشک آور است.

رژیم از سلاح ساچمه ای به طور گسترده ای استفاده می کند به طوری که اخیرا در روستای کرزکان یکی از شهروندان بحرینی صد ترکش از این سلاح برداشته است.

سید هادی الموسوی مسئول حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین در این باره می گوید: تعداد افرادی که از سوی دستگاههای امنیتی رژیم بازداشت می شوند افزایش یافته است.

وی افزود: اخیرا ۳۵۰ نفر بازداشت شده اند که تعدادی از آنها حتی امکان وکیل گرفتن نیز نیافته اند. و نکته مهم این است که نظامیان رژیم بسیاری از مردم را بازداشت می کنند در حالی که خانواده های آنها تا مدتها از سرنوشت بستگان خود اطلاعی ندارند.

هادی الموسوی بیان کرد: رژیم باید حمله به منازل مردم و بازداشتهای غیرقانونی را پایان دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.