بدترین رئیس جمهور آمریکا!

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

روزنامه کیهان: فکر می کنید از بین روسای جمهور آمریکا کدام یکی بدترین بوده است؟

احتمالا، جواب می دهید «بوش کوچک»! اما، با وجود همه نظرهای منفی که در آمریکا و دنیا نسبت iبه او وجود دارد، باید گفت که اینطور نیست.

دست کم، این چیزی است که تحقیقات دانشگاه «سیه نا» آلبانی (ایالت نیویورک) iبه ما می گوید. طبق این تحقیقات که متخصصان سیاست آمریکا در مورد ۴۳ مستاجر کاخ سفید انجام داده اند، در واقع «بوش کوچک» در این رده بندی iبه لحاظ مدیریت کشورش نفر بیست و سوم، iبه لحاظ شانسی که می آورده نفر نوزدهم و iبه لحاظ «خطرکردن» نفر هیجدهم است، در حالی که iبه لحاظ سیاست بین المللی، مدیریت اقتصاد، توانایی سازش، برقراری ارتباط و البته، هوش و ذکاوت دیگر iبه خط قرمز رسیده و رتبه چهل و دوم را دارد!

نتیجه این که، «بوش کوچک» جزو پنج رئیس جمهوری است که از بدترین های تاریخ آمریکا حساب می شوند و مجموعا رتبه سی و نهم را دارد. اما، ظاهرا وضع «باراک اوباما» کمی iبهتر است، چرا که اگرچه در این رده بندی جایش بعد از «وودرو ویلسون»، «جان اف کندی» و یا «بیل کلینتون» است، ولی باز هم توانسته جایگاه پانزدهم را iبه دست آورد!

 درست مقابل «لیندون جانسون». حالا، بد نیست بدانید که، چهار مقام اول این «بدترین»ها را «تئودور روزولت»، «آبراهام لینکلن»، «جرج واشنگتن» و «ویلیام جفرسون»، و نفر اول این «بدترین»ها را «فرانکلین روزولت» تشکیل می دهند. باید گفت که، در تحقیقات سال ۱۹۸۲ «سیه نا» هم «فرانکلین روزولت» مقام اول را داشت.

قدر مسلم این که، این افراد کشورشان را در بسترهای تاریخی متفاوت (جنگ انفصال، بحران اقتصادی،…) مدیریت کرده اند. بعضی ها هم مثل «ویلیام هریسون» (۳۱ روز حکومت) حتی فرصت خودنمایی هم پیدا نکردند. iبه همین دلیل، یک چنین رده بندی نمی تواند مطلق باشد، اما خوب، در آمریکا رده بندی رئیس جمهورها سنت است!

حالا، آیا می دانید iبه چه دلیل این تحقیقات فقط در مورد ۴۳ رئیس جمهور انجام گرفته در حالی که «اوباما» نفر چهل و چهارم است؟ iبه این دلیل که «گراور کلیولند» باید دوبار حساب شود! در واقع، او در اواخر قرن نوزدهم دو بار رئیس جمهور شده، اما نه پشت سر هم! یعنی این که، رئیس جمهور بیست و دوم و بیست و چهارم بوده است، که طبیعتا در تحقیقات یک بار حساب می شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.